انفصال بیمه ای ۱۱ هزار نفر از کشاورزان و عشایر در خراسان جنوبی

اسدی گفت: در خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر انفصال بیمه ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر دارند که در صورت عدم فعال کردن مجدد بیمه، این افراد از هیچگونه خدمات بیمه ای بهره مند نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا اسدی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی امروز شنبه (۱۵ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه تری در بخش اعتبارات به صندوق بیمه روستاییان و عشایر شده است.

وی با اشاره به ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر، افزود: نمایشگاه توانمندی های روستاییان در مصلی امام خمینی(ره) تهران با یک هزار و ۲۰۰ غرفه برای عرضه مستقیم محصولات جامعه روستایی و عشایری دایر شده  که از استان خراسان جنوبی ۳۰ غرغه در این نمایشگاه فعال است.

اسدی از برگزاری میز خدمت بی منت ۳۲ کارگزاری در ۳۲ روستای منتخب استان به مناسبت روز روستا و عشایر و اجرای احکام در این روستاها خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و شرکت در نماز جمعه و ارائه عملکرد از دیگر برنامه های روز روستا و عشایر است.

وی  با بیان اینکه یک سوم جمعیت مشمول خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر است، گفت: ۱۶۴ هزار و ۳۶۹ نفر در استان مشمول این بیمه هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: هرکس فاقد بیمه باشد و تحت هیچ بیمه ای نباشد؛ در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند از خدمات بیمه ای دولت استفاده کند.

اسدی گفت: تا پایان شهریور ۵۸ هزار و ۵۱۹ نفر در استان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۰۵ هزار نفر یعنی دو سوم جمعیت استان خراسان جنوبی هنوز هیچگونه بیمه‌ای ندارند که باید از بیمه برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر انفصال بیمه ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر دارند که در صورت عدم فعال کردن مجدد بیمه، این افراد از هیچگونه خدمات بیمه ای بهره مند نخواهند شد و صندوق هم در قبال آن ها هیچ تعهدی نخواهد داشت، لذا افراد برای پرداخت بیمه های عقب افتاده خود هرچه سریع تر باید اقدام کنند.

اسدی با بیان اینکه جمعیت مشمول بیمه روستاییان و عشایر استان  ۱۶۴ هزار و ۳۶۹ نفر هستند، گفت: این افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند، از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۹۱۷ نفر در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند.

وی تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه روستاییان و عشایر استان ابتدای دولت سیزدهم ۳۱.۵ درصد بود که اکنون به ۳۵.۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۶۴۸ حکم برای بیمه شدگان این صندوق در سطح استان صادر شده است.

اسدی گفت: بر اساس شاخص پشتیبان، تعداد بیمه شده فعال به مستمری بگیر در کشور ۱۰ است که این رقم در استان خراسان جنوبی ۶.۵ است که از رقم کشوری کمتر بوده و باید بیشتر شود.

وی با اشاره به تعداد بیمه شدگان در شهرستان های استان، گفت: شهرستان بیرجند با ۱۱ هزار و ۱۵۵ بیمه شده در استان رتبه اول و شهرستان بشرویه با ۲ هزار و ۶۰۵ بیمه شده رتبه آخر را کسب کرده است.

وی ادامه داد: شهرستان خوسف با ۴۸ هزار و ۳۱ بیمه شده در خصوص درصد پوشش بیمه ای، رتبه نخست را در بین ۱۱ شهرستان استان کسب کرده است اما شهرستان های درمیان و سرایان در وفاداری در پرداخت حق بیمه ها رتبه اول را دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی صندوق در استان های همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی به صورت پایلوت اجرایی شده است، گفت: این مهم در حال بررسی سات که امیدواریم در استان ما هم اجرایی شود.

کد خبر 1727393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha