ورکشاپ های تخصصی در حاشیه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان تشکیل می شود

گنج خانلو به پنج اجرا از کشورهای ایتالیا، ژاپن، تونس، پاکستان و ترکیه و ۱۷ اجرای ملی در دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان اشاره کرد و گفت: ورکشاپ های تخصصی در حاشیه این جشنواره تشکیل می شود.

جعفر گنج خانلو، قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به اینکه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان از ۱۷ مهرماه در فرهنگسرای امام خمینی آغاز به کار می کند، گفت: گروه‌های نمایشی از استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، مرکزی، یزد، خراسان رضوی و زنجان در این جشنواره حاضر خواهند شد.

گنج خانلو به حضور هنرمندان ژاپنی، پاکستانی، تونسی، ایتالیایی و ترکیه‌ای در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: به جز بخش‌های رقابتی، تجربه‌های پویا و بخش ورکشاپ؛ بخشی مربوط به حضور دو گروه از هنرمندان تهرانی است که اجرای خیابانی خواهند داشت.

وی با اشاره به اجراهای خیابانی توسط هنرمندان پانتومیم در پیاده راه سبز میدان، تصریح کرد: در این جشنواره رویکرد آموزشی مورد تاکید است.

گنج خانلو از برگزاری چهار ورکشاپ در طول این جشنواره خبر داد و گفت: اساتید این دوره‌های آموزشی مارکو جان استوانوویچ، رضا کشاورز، ساسان قجر و میرمحمد رضایی خواهند بود.

به گفته قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان، یک ورکشاپ برای هنرمندان علاقمند به پانتومیم با حضور هنرمندان ژاپنی نیز برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از تجربیات این هنرمندان استفاده کنند.

وی همچنین به حضور رئیس سازمان جهانی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم، اداره ‌کل هنرهای نمایشی با پیگیری‌های دفتر امور بین‌الملل این اداره‌کل با دریافت ۲ کرسی برای نخستین بار عضو سازمان جهانی مایم می‌شود.

گنج خانل تصریح کرد: نشست تخصصی رئیس سازمان جهانی پانتومیم با حضور اصحاب فرهنگ و رسانه در طول جشنواره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره علاوه بر توجه به رویکرد آموزشی، علاقمندان می توانند از تمام نمایش ها استفاده کنند و جلسات تحلیل و بررسی آثار نیز با حضور آقایان علی آقاجانلو، حامد شفیع خواه و مصطفی محمودی برگزار می شود.

قائم مقام دبیر جشنواره دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان تصریح کرد: داوری این دوره از جشنواره را آقایان میرزا متین زارع از ترکیه، رضا کشاورز و حمید عزتی از ایران برعهده دارند.

کد خبر 1727427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha