بمباران دو مسجد و تخریب مقر ایستگاه رادیو قرآن در غزه

در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دو مسجد و یک ایستگاه رادیو قرآن تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، وزارت اوقاف و امور مذهبی غزه روز یکشنبه (16 مهرماه) اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات خود به نوار غزه در روز شنبه، دو مسجد را هدف قرار داده و مقر رادیو قرآن کریم منهدم کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای هدف قرار دادن و بمباران مسجد «الامین محمد» در غرب شهر غزه و مسجد محمد الحبیب در استان خان یونس واقع در جنوب نوار غزه و مقر رادیویی آن در برج فلسطین را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن مساجد و مقرهای قانونی و مذهبی، نقض حرمت اماکن مذهبی است.

وزارت اوقاف  و امور مذهبی غزه در این بیانیه از جامعه بین المللی خواست اقدام فوری برای حفاظت از غیرنظامیان و اماکن عبادی انجام دهد و عاملان آن را به خاطر جنایات مداوم خود علیه مردم فلسطین، محاکمه کند.

سحرگاه روز شنبه، حماس و دیگر گروه های فلسطینی در پاسخ به تداوم حملات نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی علیه مردم فلسطین، اموال و اماکن مقدس آنها به ویژه مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی، عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کردند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده بسیاری از مناطق در نوار غزه که بیش از دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند، ادامه می دهد.

روز یکشنبه، وزارت بهداشت غزه از کشته شدن 313 فلسطینی و مجروح شدن 1990 نفر دیگر خبر داد.

کد خبر 1727604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha