سهولت در ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات در فارس/ اعطای وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیونی برای سفر به عتبات

امروزه با توسعه زیر ساخت های حمل و نقل، دفاتر زیارتی، ارائه تسهیلات بانکی و... سفرهای زیارتی دیگر آرزوی مومنان نیست و کافی است توفیق سفر داشته باشی تا سعادت زیارت اهل بیت(ع) نصیبت شود.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان

آرزوی هر شیعه و فرد مسلمان زیارت قبور ائمه اطهار(ع) و به جا آوردن حج است؛ امری که در گذشته با سختی و مشقات عدیده همراه بوده اما این روزها به یمن توسعه زیر ساخت ها به سهولت انجام می شود.

امروزه با توسعه زیر ساخت های حمل و نقل، دفاتر زیارتی، ارائه تسهیلات بانکی و... سفرهای زیارتی دیگر آرزوی مومنان نیست و کافی است توفیق سفر داشته باشی تا سعادت زیارت اهل بیت(ع) نصیبت شود.

کاروان های زیارتی هر روز هفته از شهرهای کوچک و بزرگ روانه سفرهای عتبات عالیات می شوند و در طول هفته مقصد صدها کاروان از استان های مختلف کشور، اعتاب مقدسه و زیارتی کشور عراق است.

فعالیت ۱۸۵ دفتر زیارتی در فارس

استان فارس نیز با دارا بودن ۱۸۵ دفتر زیارتی و ۲ هزار و ۴۳۱ نفر کارگزار خدمات سفرهای زیارتی به نحو مطلوب به شهروندان ارائه می شود.

علاوه بر سفرهای زمینی که به وسیله اتوبوس انجام می شود، فرودگاه های استان نیز مبدأ سفرهای عتبات عالیات هستند و در شیراز به صورت هفتگی پروازهایی به سمت نجف اشرف برقرار است.

استقبال مردم برای سفر به عتبات عالیات سبب شده تا سازمان حج و زیارت برای سهولت در سفر و کیفیت هر چه بهتر آن برنامه ریزی های مدونی داشته باشد.

سهولت در ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات در فارس/ اعطای وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیونی برای سفر به عتبات

اعطای وام قرض الحسنه به زائران

آنطور که مدیرکل حج و زیارت استان فارس گفته با حمایت استاندار و امام جمعه شیراز و هیات مدیره بانک رسالت، سهمیه ۵ هزار نفری برای اعزام زائرین پیش‌بینی شده و به هر زائر ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ۲ درصد اعطا خواهد شد.

برقراری پرواز شیراز به نجف از هفته آینده

علیرضا زینلی از برقراری پروازهای شیراز به نجف از هفته آینده خبر داده و گفته هزینه سفر به نجف برابر هماهنگی‌های انجام شده، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده که ۶۵ درصد آن هزینه بلیط خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان سفر به نجف باید در سایت مجاز دفاتر زیارتی اقدام به نامنویسی کنند، از مشکلات اعزام زائرین را وجود افراد غیرمجاز آزادبر اعلام کرده و از شهروندان خواسته به هیچ وجه در کاروان‌های غیرمجاز و فاقد پروانه فعالیت از سازمان حج و زیارت نام‌نویسی نکنند، چرا که ارزان‌تر بودن سفر ناشی از ارائه خدمات نامناسب و عدم حمایت‌های مورد نیاز در زمان‌های لازم است.

ازسرگیری سفرهای حج عمره

مدیرکل حج و زیارت استان فارس همچنین با اشاره به از سر گیری سفرهای حج عمره پس از هشت سال تعصیلی، از اعزام ۳۵۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان عمره در سال جاری به این سفر معنوی خبر داد.

زینلی با اشاره به اینکه در حج تمتع امسال سه هزار و ۳۰۰ نفر زائر در قالب ۲۵ کاروران از استان فارس به سفر حج اعزام شدند، عنوان کرده از این تعداد دو کاروان مربوط به زائران اهل سنت است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای  ایجاد کاروان های  زیارتی اعتبا مقدسه کشور سوریه خبر داده و گفته  سازمان حج و زیارت در پی برقراری سفر زیارتی به سوریه هست که امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولان این مهم نیز به زودی محقق شود.

کد خبر 1727882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha