باید با نیازسنجی و جذاب سازی جوانان را به سمت مسجد دعوت کرد

قزوهی گفت: با توجه به تغییر ذائقه جوانان و تهاجم فرهنگی و رسانه علیه این نسل، باید با نیازسنجی و جذاب سازی مسجد ازهر لحاظ جوانان را به سمت مسجد دعوت کرد.

یاسر قزوهی به مناسبت ۱۹ مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان در خصوص برنامه های شاخص کانون فرهنگی و هنری ولایت مسجد المهدی (عج) گرگان گفت: برنامه های شاخص اجرا شده در کانون طی یکسال گذشته، برگزاری دوره های تربیتی برای نوجوانان بود که با همکاری خانواده ها برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری ولایت مسجد المهدی (عج) گرگان افزود: در این برنامه نوجوانان برنامه های تربیتی را همراه با بازی و اردو فرا گرفتند و برای خانواده ها جلسات توجیهی و آموزشی در طول سال برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه های در دست اقدام آینده، گفت: با توجه به هجمه های رسانه ای دشمن و شبه پراکنی در کنار برنامه های آموزشی و تربیتی، برنامه اصلی کانون برگزاری نشست های تخصصی سواد رسانه ای و برگزاری جهاد تبین در این حوزه است که یکی از ضروریات و اولویت های جامعه امروز به شمار می رود.

قزوهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد، ادامه داد: با توجه به تغییر ذائقه جوانان و تهاجم فرهنگی و رسانه علیه این نسل، باید با نیازسنجی و جذاب سازی مسجد ازهر لحاظ جوانان را به سمت مسجد دعوت کرد.

وی اظهارداشت: دعوت و حضور جوانان به مسجد کار سختی نیست و می توان با جذابیت های مختلف آنان را جذب کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری ولایت مسجد المهدی (عج) گرگان با بیان اینکه نگهداشتن جوانان در مسجد و تربیت انقلابی و مسجدی کار سخت تری است، گفت: در این راستا باید همه اعضای مسجد مانند امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج و خادم و حتی نمازگزاران و بزرگتر هاهمکاری کنند تا بتوانیم جوانان را در مسجد پایبند کنیم و از آنها افرادی انقلابی بسازیم.

وی افزود: برخی از دوستان به بهانه جذابیت ها جوانان را در مسیرهای غلط قرار می دهند، باید جذابیت های ما هم از متون دینی و اخلاقی رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) باشد تا موفقیت لازم کسب شود.

کد خبر 1728091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha