به وعده‌ خود در ایجاد یک میلیون شغل وفاداریم/توجه به مسائل فرهنگی در کنار امور اقتصادی

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در کنار مسائل اقتصادی توجه به مسائل فرهنگی نیز مورد توجه واقع می شود، گفت: این مهم موضوع دستور کار دولت نیز قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه (۲۰ مهر) در اجتماع پرشور مردم استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: استان فارس مهد علم و فرهنگ، ادب و هنر است، گفت: فارس مهد مردم پر تلاش و سخت کوشی است که در عرصه های مختلف آزمون و امتحان خود را به خوبی پس داده و نشان دادند در عرصه های مختلف اثرگذار هستند.

وی  با اشاره به اینکه مردم فارس نشان دادند مقاوم، با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان هستند، عنوان کرد: فارس استان مفاخر، علما و اندیشمندانی همچون میرزای شیرازی است که در حرکت عظیم تحریم تنباکو مردم عراق با هدایت او در مقابل انگلیس ها و استعمارگران ایستادگی کردند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه فارس مهد شهدای همچون آیت الله دستغیب و 15 هزار شهید گلگون کفن است، اظهار کرد: مردم فارس در سیره و سلوک حضرت احمد بن موسی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) ایستادگی را آموختند و در حقیقت پیروان آن بزرگواران هستند.

وی با اشاره به اینکه فارس پیشرو در حرکت های علمی و فناوری است همچنان که پیشرو در جهاد و دفاع مقدس بوده است، عنوان کرد: اینکه شیراز قطب سلامت شده است به جهت تلاش شبانه روزی جوانان، پزشکان متخصص و نوآور بوده که شیراز را تبدیل به قطب سلامت کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شیراز در حقیقت چهره زیبای تمدن ایرانی و راوی تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران زمین است، خاطرنشان کرد: فارس به همین دلیل به قطب گردشگری تبدیل شده و همواره جلوه های مدنیت مردم را به این خطه کشانده که جلوه های مدنیت را در فارس مشاهده کنند.

به گفته وی، مردم فارس هم توجه به پیشینه تاریخی و تمدنی استان و هم به نوآوری، خلاقیت و صنایع دستی که هویت بنیان و خانواده محور است، مشهورند. فارس جلوه یک استان پر تلاش است این استان را از این جهات نام آور کرده است. در صنایع دستی هر خانواده خود یک کارگاه تولیدی است. زنان مدیریت اقتصاد را در حوزه صنایع دستی بر عهده دارند. ما فارس را دارای ظرفیت های بسیار می بینیم.

وی از خواسته های مردم فارس مسئله آب شرب و آب کشاورزی است که با اقدامات انجام شده خط دوم انقال آب شکل گرفت و به بهره برداری می رسد. خط سوم نیز در دست اقدام است و به زودی انجام می شود.

رئیس با اشاره به اینکه از برنامه های دولت فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است، گفت: در دو سال اخیر 5 هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل فعال شده و در فارس نیز چند کارخانه نیمه تعطیل به مدار تولید افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه تلاشی که در استان برای ایجاد اشتغال ایجاد شده 77 هزار شغل را در پی داشته و آمار بیکاری را به هفت درصد رسانده است، اذعان کرد: اشتغال مسئله بسیاری مهمی است؛ ما در 23 استان کشور مشکل بیکاری حاد نداریم و آمار بیکاری به پنج درصد رسیده است. فضای کار در صنایع مثال زدنی است اما همواره باید تلاش شود تا ایجاد اشتغال فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه از وعده سالانه یک میلیون شغل عقب نیستیم و دولت توانسته برای ایجاد شغل و فعالیت واحدهای تولیدی در همه عرصه ها گام هایی به دست توانای مردم بردارد، عنوان کرد: مسئله مسکن نیز نیاز کشور و تکلیف قانونی دولت است، در استان فارس 10 هزار مسکن تحویل متقاضیان می شود و 30 هزار قطعه زمین نیز برای افرادی که توان احداث مسکن دارند تحویل می شود.

رئیسی با اشاره به اینکه توسعه راه های مواصلاتی از اولویت برنامه ها در فارس است، عنوان کرد: آزادراه شیراز به اصفهان امروز بهره برداری شد و آزادراه شیراز به بوشهر نیز به زودی عملیات اجرایی آن انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه در کنار مسائل اقتصادی توجه به مسائل فرهنگی نیز مورد توجه واقع می شود، گفت: این مهم موضوع دستور کار دولت نیز قرار می گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه تلاش دشمن این بود که در استان فارس مشکلاتی را ایجاد کند اما مردم فارس با مقاومت خود در برابر توطئه های آنان ایستادگی کردند، گفت: دشمنان امروز در غزه کودکان را به خاک و خون کشیده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز نوای پساصهیونیستی از مناره های مسجد الاقصی به گوش می رسد، اظهار کرد: سراشیبی تند و بی بازگشت رژیم صهیونیستی کاملاً احساس می شود و این نشانه استیصال و درماندگی این رژیم است.

کد خبر 1728321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha