هنر تئاتر مسیری هموار برای تفکر و اندیشیدن ارائه می نماید

به گفته حسنی، تئاتر مسیری سبز و هموار را برای تفکر و اندیشیدن ارائه نماید و انسان پرسشگر امروزی را به سوی حقیقت و زیبایی‌ها رهنمون نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شامگاه امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان اظهاررکرد: تئاتر به عنوان صحنه‌ای برای نمایش تقابل خیر و شر نیکی و بدی همواره در تلاش است تا چهره پلیدی‌ها را از عرصه زندگی بزداید. 

به گفته وی، این هنر مسیری سبز و هموار را برای تفکر و اندیشیدن ارائه نماید و انسان پرسشگر امروزی را به سوی حقیقت و زیبایی‌ها رهنمون نماید و تئاتر بی‌نهایت مجذوب کننده است و انسان مطالبه‌گر امروزی را به سوی نور و روشنایی و دریافت حقیقت سوق می‌دهد تا مفهوم واقعی زندگی برای جهانیان متجلی شود. 


به گفته حسنی، این نظام سازمان یافته بسیار شبیه زندگی است و می‌توان گفت خود زندگی است. نمایش برش‌هایی از آن کمترین هدف و وظیفه‌ای است که بازیگران و نمایشگران تئاتر بر عهده دارند تا این همراهی و هم‌آوایی آنان لحظه‌های ناب و امیدبخشی را شکل می‌دهد. 


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: تئاتر از آیین‌ها و اسطوره‌ها سرچشمه می‌گیرد با بازی‌ها ادامه می‌یابد و در گونه‌های مختلف تئاتر متجلی می‌شود. 


وی افزود: این گونه‌ها به دلیل نیازهای انسان بر اساس عصری که در آن زندگی می‌کند تکامل یافته‌اند و پانتومیم گونه‌ای از نمایش بی‌کلام است که در آن نمایشگر بدون دیالوگ به بیان منظور خود از طریق زبان بدن می‌پردازد. 


این مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان بر آن است تا برای نخستین بار کنشگران فعال در عرصه پانتومیم داخلی و بین‌المللی را گرد هم آورد تا زمینه‌ای مساعد برای انتقال فرهنگ آیین‌ها و اندیشه‌های همسوی هنرمندان حاضر در این رویداد را فراهم نماید. 


حسنی یادآور شد:این رخداد ارزشمند بین المللی با رویکرد آموزش صحیح پانتومیم برای علاقمندان در طی سنوات گذشته با تلاش‌های بی‌شائبه هنرمندان بالاخص ساسان قجر هنرمند توانای حوزه پانتومیم استان زنجان شکل یافته و امروز شاهد اختتامیه این رویداد بزرگ هستیم. 


وی تصریح کرد: امیدواریم مداومت و پیگیری‌های تمامی هنرمندان و مسئولان استانی زمینه را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد در سال‌های آتی فراهم نماید. 

کد خبر 1728330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha