تمام وجود حافظ عشق به اسلام بوده است

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه حافظ با تمام جان، وجودش عشق به اسلام بوده است، گفت: حافظ شخصیتی است که از حقیقت دین پیرایه زدایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه (۲۰ مهر) در آیین بزرگداشت یادروز حافظ که در جوار آرامگاه این شاعر شیرین سخن ایرانی برگزار شد، گفت: دل دادن به شعر حافظ خود را در معرض نسیم هدایت های این شاعر خدایی و قرآنی قرار می دهد و می تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد.

رئیس جمهور افزود: همه اقشار با خواندن اشعار حافظ احساس می کنند از درون آنها این اشعار سخن می گوید و همه اشعار او را در نجوای خدا بر لب دارند.

وی با اشاره به اینکه در نصایح و مواعظ و بیان حقیقت به شعر حافظ استناد می شود، اظهار کرد: شاید بتوان گفت حافظ بهترین جلوه ای است که می تواند به همه کسانی که دشمنی با اسلام و ایران دارند گفت که به هیچ وجه نمی توان از ایران اسلام زدایی کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه حافظ با تمام جان، وجودش عشق به اسلام بوده است، گفت: شیراز هم تخت جمشید دارد و هم حافظیه و هم در قله شاهچراغ(ع) را دارد و بین این سه نمی توان تقابل ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تخت جمشید سخن از نماد تمدن ایرانی است، عنوان کرد: حافظ شخصیتی است که از حقیقت دین پیرایه زدایی کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حافظ وضع پریشان را برای انسان معاصر به نحوی تبیین کرده که برای انسان معاصر آرامشی از روح و روان و زندگی بینجامد، عنوان کرد: وضع پریشان انسان را می توان به آرامش تعبیر کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید روایت گر این باشیم که حافظ چه سالی دیده به جهان گشوده و چه سالی از دنیا رفته است، گفت: علاوه بر روایت شناسامه ای حافظ میراثی که او به جا گذاشته را برای نسل جوان تبیین کرد.

رئیسی همچنین ارتباط هنرمندان و شعرا با نسل جوان را مورد تاکید قرار داد که بسیار مهم و اثر بخش است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی را نباید به شکل اداری مدیریت کرد، بر تشکیل اتاق اندیشه ورز برای این مهم تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه موسسات در حوزه میراث فرهنگی را باید تشویق کرد تا کار اثرگذار انجام دهند، گفت: باید زمینه ارائه محصول را برای هنرمندان صنایع دستی استان فارس مهیا کرد.

ایجاد بازارچه دائمی به ویژه در مراکز میراث فرهنگی دیگر تاکید رئیس جمهور بود که در راستای تسهیل ارائه هنرهای صنایع دستی مورد توجه است.

کد خبر 1728341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha