رژیم صهیونیستی ضعف و استیصال خود را با آدم کشی برطرف می کند/مقاومت مستمر باعث پیروزی فلسطین می‌شود

امام جمعه مارگون گفت: آن چیزی که امروز مهم است و باعث پیروزی فلسطین می‌شود، مقاومت مستمر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (21 مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در زمینه مقام رضا و تسلیم در برابر امر خدا دانست و اظهار کرد: مسئله رضا و تسلیم در برابر امر خداوند متعال انسان را به متعالی‌ترین درجه نائل می‌گرداند.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: اگر انسان خود را متکی به ذات اقدس الهی گرداند، قطعاً در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد.

وی ادامه داد: قاتل امام حسین (ع) می‌گوید زمانی که سر مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از تن جدا شد، ایشان ذکر و نام خداوند متعال را بر زبان داشتند و در آخرین دعای خود فرمودند: «خدایا راضیم به رضای تو و در برابر امر تو تسلیمم و هیچ معبودی جز تو نیست».

حجت الاسلام خواجه پور گفت: روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که در آن می فرمایند: «وقتی قیامت می‌شود، خداوند متعال به طایفه‌ای از امّت من، دو بال عطا می‌فرماید و به ‌وسیلۀ آن دو بال، به سرعت، از قبرهای خود به سوی بهشت پرواز می‌کنند. در بهشت جای می‌گیرند و هر نعمتی که بخواهند، برخوردار می‌گردند».

امام جمعه شهرستان مارگون   ادامه داد: «ملائکه از آنها سؤال می‌کند که شما محاسبۀ اعمال و صراط و جهنّم را دیدید؟ یعنی مواقف قیامت را چگونه گذراندید که به بهشت رسیدید؟ آنان پاسخ می‌دهند: ما چیزی ندیدیم. منظور اینکه، از ما حسابی نخواستند و بدون بازجویی آمدیم».

وی ادامه داد: «ملائکه می‌گویند: شما چه طایفه‏ای هستید؟ از امت کدام پیغمبرید؟ آنها پاسخ می‌دهند: ما از امت محمد(ص) هستیم. ملائکه می‌پرسند: در دنیا چه کردید که به این مقام رسیدید؟آنها می‌گویند: ما دو خصلت داشتیم و خداوند به فضل و رحمت خود، ما را به این مرتبه رسانید. خصلت نخست اینکه: ما در خلوت، مرتکب گناه نمی‌شدیم، یعنی خلوت و جلوت برای ما تفاوت نداشت و همان‌طور که در بین مردم مراقب بودیم معصیت نکنیم، در خلوت و در نهان نیز گناه نمی‌کردیم و دوم توانسته بودیم مقام تسلیم و رضا به دست آوریم؛ یعنی به آنچه قسمت ما شده بود، راضی بودیم».

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: «ملائکه به آنها می‌گویند: حق شماست که به چنین مقامی دست یافته‌اید. هر کس تسلیم نباشد زیان می‌بیند در برابر امر خدا تسلیم شویم و به مقدرات خداوند متعال راضی باشیم».

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: یک سال بنی اسرائیل نزد حضرت موسی علیه السلام آمدند و گفتند «ای موسی از خداوند درخواست کن هر موقع باران خواستیم ببارد و هر موقع باران نخواستیم باران نیاید، حضرت موسی از خداوند این کار را تقاضا کرد و اجابت فرمود، آنگاه به بنی اسرائیل اطلاع داد که باران در اختیار شماست، اکنون زراعت کنید هرچه می‌توانستند کشت و کار کردند و در هر وقت می‌خواستند باران طلب می‌کردند، زراعت های آنها خیلی سرسبز و بلند شد، هنگام درو رسید و کشت‌های خود را درو کردند و کوبیدند، ولی دانه نبسته بود به حضرت موسی شکایت کردند که ما از خدا خواستیم باران را در اختیار ما قرار دهد تا نفع بیشتری ببریم ولی به ضررمان تمام شد، حضرت موسی علیه السلام به خداوند متعال عرض کرد بنی اسرائیل از این موضوع شکایت دارند فرمود: ای موسی آن طوری که خواستند برای آنها مقدر کردم ولی به تقدیر من راضی نبودند من هم طبق خواسته آنها عمل کردم و آنچه دیدند خواسته خود آنها بود».

وی تاکید کرد: وقتی خداوند متعال چیزی را برای ما مقدر می‌کند و در اختیار ما قرار می‌دهد اگر راضی بودیم که به نفع تمام می‌شود اگر راضی نبودیم، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه باید در زندگی به خدا اعتماد و توکل کنیم و با توکل بر خدا حرکت کنیم، بیان کرد: هر کس توکل کند راه را گم نخواهد کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: وقتی نمرود خواست حضرت ابراهیم علیه السلام را به جرم شکستن بت‌ها به داخل آتش بیندازد، همه نمرودیان هیزم جمع کردند برای آتش زدن حضرت ابراهیم علیه السلام، ملائکه عرض کردند خدایا دوست و خلیل تو را در آتش می‌اندازند فرمود: «اگر او مرا بخواند به دادش می‌رسم جبرئیل عرض کرد خدایا تنها کسی که در زمین تو را پرستش می‌کند ابراهیم است».

وی ادامه داد: خداوند فرمود: «اگر او مرا بخواند نجات پیدا خواهد کرد، جبرئیل بر ابراهیم نازل شد آیا حاجتی داری؟ جواب داد به تو احتیاجی ندارم توکل من بر خداست میکائیل آمد گفت: اگر آب بخواهی در اختیار تو قرار می‌دهم و خاموش می‌کنم حضرت ابراهیم جواب داد نه هیچ چیزی از شما فرشتگان نمی‌خواهم توکل من بر خداست».

حجت الاسلام خواجه پور افزود: بعضی‌ها نقل کردند که هنگام نیاز دست دراز کرد و عرض کرد «یا الله و یا واحد و یا احد یا صمد یا لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا احد نجی من النار برحمتک» در این هنگام خدا امر کرد به آتش که بر ابراهیم سرد شود و فرمود:«یَا نَارُ کُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَیٰ إِبْرَاهِیمَ» بر ابراهیم سرد و سلامت شو اینجا بود که نمرود گفت: هر کس می‌خواهد خدا انتخاب کند مانند ابراهیم انتخاب کند».

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز جمعه به مسئله فلسطین اشاره کرد و ضمن تبریک پیروزی «طوفان الاقصی» در مقابل رژیم جنایتکار و کودک‌کش اسرائیل و همپیمانانش، گفت: ملت مقاوم فلسطین به جهان اثبات کرد در مقابل یک ابر زورگو می تواند به خوبی ایستادگی کند.

وی یادآور شد: شکست اسرائیل غیر قابل ترمیم است و فلسطینی‌ها اثبات کردند با دست خالی می‌توانند در برابر دست‌های پر از مهمات پیشرفته ایستادگی و مقاومت و برگ زرینی را در تاریخ ثبت کنند.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: آن چیزی که امروز مهم است و باعث پیروزی فلسطین می‌شود، مقاومت مستمر است اگر توانستیم این انقلاب را به اوج پیروزی برسانیم و در جنگ تحمیلی پیروزی را کسب کنیم، عامل آن مقاومت بود، هم مقاومت نیروهای نظامی و هم پشتوانه مردمی و در راس یک رهبر دینی که مسیر درست را به ما نشان داده است.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: اسرائیلی‌ها نتوانستند در مقابل نیروهای فلسطین مبارزه کنند، بلکه کودکان، زنان و مردم بی‌گناه فلسطین را از طریق پرتاب موشک، شهید کردند .

وی تصریح کرد: موضوعی که برای جهان اثبات شد ضعف و استیصال اسرائیلی‌ها در مقابل فلسطین و حرکت غیر انسانی آنها به جهت کشتار جمعی مردم فلسطین بوده است.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد این ضعف را با آدم کشی برطرف کند، در حالی که هم ضعفش را نشان داده و هم حرکت غیر انسانی خود را به دنیا نشان داده است.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: خون‌های بی‌گناه پاسخ خواهد داد و یک روزی را شاهد هستیم این رژیم غاصب و کودک کش برای همیشه نابود خواهد شد.

وی افزود: ملت‌های مسلمان امروز به حمایت از ملت مظلوم فلسطین به پا خواستند و خشم و انزجار درونی و قلبی خود را متبلور ساختند و نشان دادند هیچ گاه از حمایت ملت فلسطین دست برنخواهند داشت.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: ما از سازمان ملل می‌خواهیم جنگ را متوقف کنند تا شاهد این همه کشتارهای غیر انسانی از طرف رژیم صهیونیستی نباشیم.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند «شکستی که اسرائیل را متوجه شد غیر قابل ترمیم است»، هیچ گاه با آدم کشی و کودک کشی نمی‌توان این شکست را ترمیم کرد.

وی بگفت: ه اسرائیلی‌ها می گوییم اگر این حرکت‌های غیر انسانی را ادامه دهید، قطعاً به موقع پاسخ دندان شکنی به شما خواهیم داد.

کد خبر 1728430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha