زنده نگه داشتن نام فلسطین تنها راه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به دروغ پردازی رسانه‌های غربی و حمایت‌های یک جانبه از رژیم صهیونیستی را از ترفندهای همیشگی این رسانه‌ها دانست و گفت: زنده نگه داشتن نام فلسطین به عنوان مسئله اول و اصلی جهان اسلام تنها راه مقابله و خنثی‌سازی این توطئه‌های شوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان در ادامه مباحث تربیتی و لزوم شکل‌گیری رفتار صحیح کودکان از درون خانواده به بررسی خصلت رذیله تکبر پرداخت و ضمن نهی از این صفت شیطانی آن را ناشی از جهل و نادانی و وجود یک نقص و ضعف در شخص متکبر دانست.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با اشاره به عملیات قدرتمند «طوفان الاقصی» توسط نیروهای مجاهد و مبارز فلسطینی بر علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی و وارد کردن ضربه سنگین بر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی به بررسی علل و عوامل شکل‌گیری این عملیات پرداخت.

وی با مرور حوادث سه سال اخیر در منطقه قفقاز بعد از جنگ دوم قره‌باغ و نفوذ رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان و تحریک ترکیه با طراحی و نقشه کشی آمریکا و انگلیس برای تغییر معادلات ژئوپولوتیک منطقه و قدرت‌نمایی کشور جعلی اسرائیل در مرزهای جمهوری اسلامی گفت: بارها گفته بودیم هر گونه شیطنت در منطقه با سیلی محکم جمهوری اسلامی مواجه می‌شود اما کسی نمی‌دانست این سیلی چه زمانی و در گوش چه کسی نواخته می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی اظهارکرد: برخی منتظر بودند جمهوری اسلامی بر علیه جمهوری آذربایجان اقدام نظامی کند اما آذربایجان فرزند خود ما و تکه جدا افتاده از سرزمین ایران است و ما هیچ‌وقت فرزند خطاکار خود را تنبیه نخواهیم کرد، اما کسانی که آذربایجان را به این ورطه کشاندند و سعی در ایجاد اختلاف و نزاع داشتند باید به شدت تنبیه می‌شدند و این عملیات سیلی محکمی بود که توسط مقاومت اسلامی فلسطین به گوش اسرائیل نواخته شد.

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه جمهوری اسلامی با صبر و متانت و دیپلماسی و گفت‌وگو راه‌ها را برای توسعه روابط ایران و آذربایجان و امنیت و ثبات منطقه باز گذاشته است، افزود: امروز ایجاد مسیر دسترسی آذربایجان به نخجوان از طریق پل امید بر رود ارس و ایجاد زیرساخت‌‎های ریلی و جاده‌ای نشانه دوستی جمهوری اسلامی و رعایت حسن همجواری با کشورهای همسایه است.

وی در تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های افسری، خاطرنشان‌کرد: همانطور که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)فرمودند: این شکست نظامی و اطلاعاتی مانند زلزله مهیب و غیر قابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود و بعد از عملیات مجاهدان فلسطینی دیگر رژیم صهیونیستی مانند قبل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی افزود: علت شکل‌گیری این عملیات هم رفتارهای جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و از حد گذراندن ظلم و جنایت بر علیه مردم فلسطین است، کما اینکه در همین چند روز گذشته نیز بیشتر شهدای غزه زنان و کودکان هستند و بیش از ۷۰ خانواده فلسطینی به طور کامل به شهادت رسیده‌اند.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا در ادامه با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جوانان مجاهد فلسطینی و با عبارت بوسیدن پیشانی و بازوی جوانان آنها، تصریح‌کرد: یقینا فلسطین قدرتمند و صاحب نیروی نظامی کارآمد شده است و با ادامه مجاهدت ها کار رژیم صهیونیستی به زودی و برای همیشه تمام خواهد شد.

وی دروغ پردازی رسانه‌های غربی و حمایت‌های یک جانبه از رژیم صهیونیستی را از ترفندهای همیشگی این رسانه‌ها دانست و همراهی شبکه‌های فارسی زبان بیگانه با آنان را نشانه آشکار شدن حامیان واقعی آنان دانست و خاطرنشان‌کرد: زنده نگه داشتن نام فلسطین به عنوان مسئله اول و اصلی جهان اسلام تنها راه مقابله و خنثی‌سازی این توطئه‌های شوم است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه جمهوری اسلامی و مردم ایران همواره حامی مظلومان و مسلمانان هستند، گفت: برای ما فرقی نمی‌کند مظلوم؛ مردم جنگ زده غزه باشد، یا برادران و همنوعان زلزله‌زده افغانی ما باشد. ما ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده افغانستان آماده هر گونه حمایت و ارسال کمک به عزیزان افغان هستیم.

کد خبر 1728433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha