درخواست حزب لیبرال سوئد برای جرم انگاری اجبار پوشیدن حجاب

شورای رهبری حزب لیبرال سوئد می خواهد تحقیقات دولتی را برای جرم انگار اجبار شخصی به پوشیدن لباس‌های مذهبی از جمله حجاب را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، شورای رهبری حزب لیبرال سوئد می خواهد تحقیقات دولتی را برای جرم انگار اجبار شخصی به پوشیدن لباس‌های مذهبی از جمله حجاب را انجام دهد.

براساس پیشنهاد شورای این حزب دولت باید بررسی کند که آیا دامنه جرم اجبار غیرقانونی گسترش یابد تا اجبار به پوشیدن لباس مذهبی از جمله حجاب جرم شود.

این مسئله به طور اساسی بر کودکان در مدارس و مهدکودک‌ها متمرکز است.

فریدریک مالم، سخنگوی سیاست آموزشی در این حزب به خبرگزاری سوئد گفت: اگر والدین، دختری کوچک را مجبور به پوشیدن حجاب کند، قانون باید به این مسئله توجه کند.

لیبرال‌ها می‌خواهند از کارکنان مهدکودک‌ها، مدارس و مراکز تفریحی حمایت بیشتری کنند که به آنها اجازه داده شود با والدینی که مجبور به پوشیدن حجاب می کنند، مقابله کنند.

مالم افزود: ما معتقدیم اگر والدین به کارکنان مهدکودک‌ها و مدارس فشار بیاورند تا امور مذهبی مانند حجاب را رعایت کنند، مشکل ساز خواهد شد.

حجاب دختران در مهدکودک‌ها و مدارس بحث داغی را داخل حزب لیبرال به راه انداخته است. زیرا نمایندگان این حزب و اتحادیه زنان به دنبال ارایه پیشنهادی برای اعمال ممنوعیت کامل پوشیدن حجاب در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی هستند.

مالم گفت: این ممنوعیت، نتایج معکوسی خواهد داشت و منجر به نفرستادن کودکان به مهدکودک می شود.

کد خبر 1728503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha