اشتغال کارگران و رسیدن نان بر سر سفره مردم در سیاست های استاندارد دیده شود

آیت الله نورمفیدی گفت: از استاندارد انتظار می رود در سیاست های خود به نحوی برنامه ریزی کند که تولید ملی، اشتغال کارگران، رسیدن نان بر سر سفره مردم نیز دیده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، در پیام آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان که به مناسبت روز جهانی استاندارد صادر شده، آمده است: در آیه شریفه «صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ» خداوند به صراحت از خود به عنوان آفریننده ای که هر چه خلق کرده در نهایت استحکام و اتقان بوده است، یاد می کند.

با اندکی دقت در آیات و احادیث به موارد بسیاری در دین مبین اسلام بر می خوریم که توصیه اکید به انصاف در معامله و دقت در انجام کارها شده است که در واقع این همان مفهوم دینی استاندارد است.

مطلع شدیم سازمان ملی استاندارد ایران امسال، 100 ساله می شود. این تقارن صد سالگی را با بلوغ اقتصادی کشور که بر مهار تورم و رشد تولید تاکید دارد، به فال نیک می گیریم و صد البته این تقارن و بلوغ، سطح انتظارات را از این سازمان به اعلا درجه می رساند.

سازمان ملی استاندارد ایران و به تبع آن، ادارات کل استاندارد در سراسر کشور، دغدغه و البته رسالت حفظ ایمنی و سلامت مردم را همواره در صدر مسئولیت ها و ماموریت های خود داشته اند، اما امروز با شرایط فعلی کشور، انتظاری به همان اندازه خطیر به آن افزوده شده است. امروز مردم می گویند و می خواهند که اقتصاد و معیشت آنان نیز دغدغه مسئولین باشد. لذا مصرانه از استاندارد انتظار می رود در سیاست های خود به نحوی برنامه ریزی کند که تولید ملی، اشتغال کارگران، رسیدن نان بر سر سفره مردم نیز دیده شده باشد که امیرالمومنین حضرت علی (ع) به نیکی فرمود اگر فقر از در وارد شود، ایمان و دین و اخلاق از پنجره می گریزد. پس این نه تنها دغدغه مسئول و مدیر در جامعه اسلامی، بلکه می بایست ماموریت و مسئولیت او باشد که به موازات انجام وظایف خود برای رفع فقر و رشد اقتصاد جامعه اسلامی و تامین معیشت مردم بکوشد.

این روز و هفته را به تمامی مردم شریف و نیز سازمان ملی استاندارد ایران و گلستان تبریک می گویم.

کد خبر 1728533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha