لزوم تدوین تقویم مناسبتی حوزه ایثار و شهادت در چهارمحال و بختیاری

گودرزی با تأکید بر لزوم تدوین تقویم مناسبتی حوزه ایثار و شهادت در استان گفت: با توجه به این تقویم می‌توان برای جذب و هزینه‌کرد یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها در بحث ترویج ایثار و جهاد، برنامه‌ریزی بهتری را نیز انجام داد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، علی گودرزی امروز (شنبه ۲۲ مهر) در نشست تخصصی کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید نقش کلیدی در حیات و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری افزود: این حوزه فرهنگی بسیار غنی است اما به خوبی به آن پرداخته نشده است و آنانی که دستی بر آتش دارند هم تاکنون نتوانسته‌اند در انتقال مفاهیم پربار این فرهنگ به شایستگی عمل کنند.

وی ضرورت برپایی نشست‌های ترویجی و فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت به صورت مشترک بین دستگاه‌ها و آسیب‌شناسی برنامه‌های اجرایی این حوزه را یادآور شد و اظهار داشت: در این برنامه‌ها باید به برقراری پیوند میان فرهنگ ایثار دوران هشت سال دفاع مقدس با فرهنگ کار و تلاش و ایثار برای اعتلای کشور در زمانه کنونی توجه شود.

گودرزی تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی را از عوامل کمک‌کننده در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: گرچه تولیدات خوبی در بخش کتاب‌های دفاع مقدس شکل گرفته است اما پیوست مطالعه در این‌گونه کارها کمرنگ است.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای بهتر دیده شدن کتاب‌ها و آثار مکتوب حوزه ایثار و شهادت باید تولید اثر به افرادی سپرده شود که به مباحث ادبیاتی مسلط باشند تا بتوانند جاذبه لازم را برای جذب مخاطبان جوان و نوجوان فراهم کنند.

وی برپایی جلسات خوانش کتاب با موضوع ایثار و شهادت و تقویت این نشست‌ها در کتابخانه‌ها به عنوان مراکز تبادل فرهنگی را متذکر شد و افزود: تربیت روایان جدید و تازه‌نفس هم برای روایت خاطرات و رویدادهای دفاع مقدس در استان در حال انجام است و تلاش خواهد شد با همکاری دستگاه‌ها، زیبایی‌های این دوران به شیوه‌ای متفاوت برای مخاطبان بازگویی شود.

گودرزی نشست‌های معرفتی کاروان‌های زیارتی پس از پایان سفر را هم از راهکارهای ترویج فرهنگ و به ویژه فرهنگ ایثار و کار و تلاش بیان کرد و گفت: دورهمی های اعضای کاروان‌ها در ماه‌ها و سال‌های بعد از سفر می‌تواند به مرور ابعاد فرهنگی سفر کمک کرده و با یادآوری نکات ارزشی، پایه‌های معنوی این برنامه‌ها را تقویت کند.

وی همچنین درباره تبدیل وضعیت ایثارگران دستگاه‌های اجرایی هم افزود: اقدامات مناسبی در یک سال اخیر در استان انجام شده است و باید بدانیم که شهدا انسان‌های ارزشی بودند و بنا به مصلحت و منفعت در این راه قدم نگذاشتند و این فرهنگ نیاز به احیا دارد و نمی‌توان آن را تغییر داد.

کد خبر 1728606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha