امسال 200 کانون فرهنگی و هنری تجهیزات دریافت کردند/تمجید امام جمعه از مدیر ستاد کانون های مساجد استان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال 200 کانون فرهنگی و هنری تجهیزات دریافت کردند، گفت: کانون‌ها در هفت ماهه گذشته برنامه‌های جذابی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» امروز در دیدار امام جمعه شهرستان مارگون و هیئت همراه، اظهار کرد:در راستای تکالیف الهی باید ارتباط را با ائمه جمعه فراهم کنیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال 200 کانون فرهنگی و هنری تجهیزات دریافت کردند، گفت: کانون‌ها در هفت ماهه گذشته برنامه‌های جذابی داشتند.

وی برنامه‌ریزی اصولی برای جذب نونهالان، نوجوانان و جوانان به مسجد را یک ضرورت دانست و افزود: امسال همه همت و تلاش ستاد را در جذب قرار دادیم و در تلاش هستیم برای سال آینده نهضت کتابخوانی را در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد راه اندازی کنیم.

لایقی اصل یادآور شد: در سال جاری برای اینکه جذابیت در فعالیت کانون‌ها ایجاد شود و از طرفی خانواده‌ها با فراغت بیشتری بتوانند در نماز جماعت و سایر برنامه‌ها حضور داشته باشند، تعدادی فوتبال دستی و میز تنیس خریداری و در اختیار برخی از کانون‌های فعال قرار گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بر بحث تربیتی و جذب افراد در سنین مختلف به مسجد تاکید و از امام جمعه شهرستان مارگون درخواست کرد سرکشی از مساجد و فعالیت کانون ها را در دستور کار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت خوبی برای جذب دارند و ما خود را مکلف کرده ایم برای سپردن نونهالان و نوجوانان این مرز و بوم به دست شما برای امر مهم تربیت و هدایت دینی و با توجه به اینکه فرزندان در مناطق مختلف بخشی از وقت خود را در خیابان‌ها سرگردان هستند، با اهدای میز تنیس و فوتبال دستی به برخی از کانون‌ها ضمن ایجاد خاطره خوش برای آنها، می‌توان در زمینه جذب آنها به مسجد و همچنین ایجاد جذابیت در فعالیت ها اقدام کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون نیز در این دیدار ضمن تمجید از فعالیت‌های صورت گرفته از طرف ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: اگر فضای ورزشی و سرگرمی در مساجد ایجاد شود، نوجوانان و جوانان استقبال بهتر و بیشتری از فعالیت در این مکان معنوی خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه‌پور» برخی از مساجد این شهرستان را فعال دانست و افزود: در حاشیه نماز جمعه با پیش بینی «مهد آدینه»، فرزندان نمازگزاران با سرگرمی‌هایی نظیر نقاشی و ایجاد بازی‌های متنوع، خانواده‌های آنها با فراغت بیشتری می‌توانند در نماز جمعه شرکت کنند.

وی از همکاری مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهدای تجهیزات به کانون‌ها و همچنین حمایت‌های دیگر تقدیر و تشکر کرد و گفت: اهدای فوتبال دستی و میز تنیس به کانون‌ها علاوه بر جذابیت در برنامه‌ها، باعث جذب نوجوانان و جوانان به مساجد می‌شود.

کد خبر 1728795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha