راه‌اندازی ۲۰۲۰ پایگاه قرآنی در محلات محروم و کمتربرخوردار کشور/ کانون‌های فرهنگی هنری ویژه خواهران در کشور توسعه می‌یابد

حجت‌الاسلام رهبری با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از فضاها و اقدامات فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: به مدد الهی و با تدبیر همکاران در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بحث ایجاد پایگاه‌های قرآنی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در ۲۰۲۰ منطقه و محله محروم کشور، به‌زودی پایگاه‌های قرآنی را افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام روح الله رهبری امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر) در مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های ۱۸ ساله مهدی بیکی، مسئول سابق این ستاد در استان اظهارکرد: استمرار مدیریت و خدمت آقای بیکی در این ستاد به مدت ۱۸ سال نشان‌دهنده توفیقات زیادی است که در استان به دست آمده است؛ اینکه در این مدیران زیادی در مرکز آمدند و رفتند اما مدیریت استان ثابت مانده است، یعنی از نظر کمی و کیفی و توسعه کانون‌ها اتفاقات خوبی در گلستان رخ داده است. برگزاری جشنواره‌های متعدد و رویدادهای ملی که به میزبانی گلستان برگزار شد، از دیگر توفیقات آقای بیکی است.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام حسینی، مسئول این ستاد در استان را از فضلا و بزرگانی دانست که عمر خود در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اندیشه‌ای سپری کرده است و در ادامه گفت: حضور حجت‌الاسلام حسینی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در این فرصت که توفیق خدمت حاصل شده بر فضای کار در کانون‌ها افزوده شود.

وی در ادامه جنایت صهیونیست‌های غاصب در غزه را محکوم کرد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر نصرت الهی برای اسلام و مسلمین حاصل و ریشه کفر و ظلم برچیده شود.

حجت‌الاسلام رهبری در بخش دیگر سخنانش هدف اصلی از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تربیت نیروهای فرهنگی و هنری در مساجد عنوان کرد و افزود: نیت اصلی از این کار این بود که انقلاب اسلامی بتواند نیروهایی در مساجد برای کیان فرهنگی هنری کشور تربیت کند و در اختیار این فضا قرار دهد؛ با اینکه توفیقاتی در این زمینه حاصل شد اما تا رسیدن به قله مقصود فاصله داریم.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم از فضاها و اقدامات فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: به مدد الهی و با تدبیر همکاران در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بحث ایجاد پایگاه‌های قرآنی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در ۲۰۲۰ منطقه و محله محروم کشور، به‌زودی پایگاه‌های قرآنی را افتتاح خواهیم کرد.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی، کارهای ماندگاری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام شده است، گفت: مدرسه تئاتر شبستان در کانون‌های فرهنگی هنری ایجاد شده و بحث آموزش هنرمندان در زمینه‌های نمایش‌نامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری و ... با حضور هنرمندان انقلابی و توانمند برجسته کشورمان در حال انجام است و آثار و برکات آن را در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حوزه سرود نیز اقدامات خوبی انجام شده و آموزش سرود در مساجد باقوت انجام می‌شود. آثار فاخری در این زمینه انجام شده و برخی تولیدات بچه‌های مدرسه‌ای و مسجدی بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده است.

حجت الاسلام رهبری، توسعه کمی کانون‌های ویژه خواهران را جزو اولویت‌های ستاد برشمرد و اظهارکرد: بنا داریم در آستانه ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران را در استان‌های مختلف از جمله گلستان افتتاح کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئول جدید دبیرخانه ستاد در گلستان، ایجاد و بسترسازی برای شکل‌گیری شورای سیاستگزاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تامین بودجه و اعتبار برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از محل بودجه‌های فرهنگی استان و ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

کد خبر 1729261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha