جنایت غزه با چراغ سبز اروپا و آمریکا بود/ کشورهای اسلامی باید همراهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه آمریکایی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها به شکلی چراغ سبز به صهیونیست ها نشان دادند و همراه با این جنایتکاران بودند، این کشورهای اسلامی هستند که باید در شرایط فعلی نقش آفرین باشند و شرایط غزه را تغییر دهند.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: با توجه به اینکه آمریکایی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها به شکلی چراغ سبز به صهیونیست ها نشان دادند و همراه با این جنایتکاران بودند، این کشورهای اسلامی هستند که باید در شرایط فعلی نقش آفرین باشند و شرایط غزه را تغییر دهند. ۶۰ درصد انرژی، ثروت و اقتصاد دنیا  در خلیج فارس است، غرب آسیا پایه ثروت دنیا است و این نیز در دست مسلمانان و کشورهای اسلامی است و قطعا آنها می توانند در دنیا بسیار نقش آفرین باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورهای عربی و اسلامی منطقه باید عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که خیانت بزرگی به آرمان مردم فلسطین بود را از دستور کار خارج کنند. تمام کالاهای رژیم صهیونیستی و شرکت های وابسته به این رژیم را تحریم کنند، همبستگی منطقه ای و جهانی را در سطح وسیع شروع کنند. کشورهای اروپایی را در حوزه اقتصاد و انرژی تحت فشار قرار دهند، یک دیپلماسی فعالی را شروع کنند تا به نتیجه برسند.

وی گفت: تمام کشورهای اسلامی باید بیایند و در کنار جمهوری اسلامی قرار گیرند و از مقاومت مردم فلسطین حمایت کنند، اگر این اتفاق نیفتد و کشورهای اسلامی فقط به این نشست ها و آمد و شدهایی که نمی تواند نتیجه بخش باشد بسنده کند، فلسطینی ها با چالش اساسی مواجه خواهند بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس تاکید کرد: امروز فلسطین صرفا یک مقاومت و واحد سیاسی نیست، بلکه نماد هویت اسلامی است. اگر کشورهای اسلامی انسجام پیدا نکنند و نتوانند مقاومت مردم فلسطین را همراهی کنند هویت اسلامی شان با چالش مواجه می شود. اگر ادعا داریم که کشور اسلامی هستیم باید در این بزنگاه های مهم نمود داشته باشیم. تمام سران کشورهای اسلامی فارغ از اختلافات مختلفی که با همدیگر دارند باید در حوزه سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی عمومی ورود کنند تا بتوانند این رژیم سفاک صهیونیستی را از این بمباران های جنون آمیزی که انجام می دهند، منع کنند و هزینه این کار را برای این رژیم بالا ببرند.

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی قدرت زیادی دارند و از این قدرت شان در راستای حفاظت از خودشان استفاده نمی کنند، به شکلی دچار رفاه زدگی شده اند و آرمان هایشان را به اقتصاد و رفاه فروخته اند و کم کم ما با این مسئله مواجه هستیم که به شکلی هویت این کشورها به ویژه کشورهای عربی زیر سوال می رود، این کشورها باید با مقاومت فلسطین همراه شوند و در کنار جمهوری اسلامی ایران‌ به  عنوان رهبر جبهه مقاومت قرار بگیرند و فکر عاجلی برای دفاع از آرمان های فلسطین انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1729269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha