طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی زیرکوه در اولویت سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد

غیرتی گفت: تکمیل مدارس در حال توسعه و طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی شهرستان مرزی زیرکوه در اولویت سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا غیرتی شامگاه (۲ آبان) در مراسم افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان زیرکوه اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ که زیرکوه تبدیل به شهرستان شد جمعیت شهری چندبرابر شد اما سرانه فضاهای آموزشی تغییر نکرد و بحران آموزشی در سال گذشته و به‌ویژه در سال جاری داریم.

فرماندار شهرستان زیرکوه ادامه داد: یکی از مدارس بزرگ این شهرستان سالن ندارد و این شهرستان مرزی در حوزه آموزش و پرورش به لحاظ ساختمانی، فضای آموزشی و تجهیزات بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت است، گفت: یک مدرسه شبانه‌روزی هم با مشارکت ایمیدرو دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است اما اکنون ساخت آن متوقف شده که باید تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

غیرتی با بیان اینکه چندین مدرسه هم با مشارکت اولیای دانش‌آموزان درحال توسعه است اما به دلیل کمبود اعتبار رها شده، درخواست کرد تکمیل مدارس در حال توسعه و طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی در اولویت سازمان نوسازی مدارس باشد.

سلمان اسحاقی- نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه نیمه‌تمام استخر شنای شهدای دانش‌آموز این شهرستان که از آرزوهای دیرینه مردم بود از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تأمین اعتبار و تکمیل شد، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس در برنامه هفتم که در لایحه‌های بودجه بسیار تاثیرگذار است، برنامه‌ای تنظیم کردند که خیلی به خواسته‌های در حوزه فضاهای آموزشی سرعت خواهد بخشید.

وی خواستار سرعت بخشیدن به بازسازی و توسعه و ساخت مدارس شهرستان مرزی زیرکوه با مشارکت بنیاد علوی شد و گفت: تأمین تجهیزات رایانه‌ای برای مدارس این استان مورد توجه باشد.

حجت الاسلام حسن صباغیان- امام جمعه زیرکوه نیز با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به مردم که محور انقلاب هستند، افزود: در این راستا باید به این نکته توجه کرد که مردم‌محوری جزو اصول ارزشی سیاست‌های قلبی امامین انقلاب و این انقلاب تعریف شده است.

وی با قدردانی از استاندار خراسان جنوبی با توجه به تحولات رو به پیشرفتی که در دو سال اخیر در استان شاهد هستیم، ادامه داد: تاکنون گام‌های بزرگی برداشته شد و ظلم‌های که در سالیان گذشته به این شهرستان شده امروز در حال جبران است و البته باید بیشتر از این هم جبران شود.

حجت الاسلام صباغیان به آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: اما در عین حال هنوز کمبودهای زیادی از جمله در حوزه فضای آموزشی وجود دارد که رفع آن همت تمام مسئولان را می‌طلبد چون آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند.

کد خبر 1730291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha