انتشار ترجمه آذری بیانیه «کمیته حقوق بشر مجلس در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی»

بیانیه «کمیته حقوق بشر مجلس به دبیرکل سازمان ملل و مجامع بین‌المللی» به زبان آذری از سوی وابستگی فرهنگی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این بیانیه توسط وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به زبان آذری ترجمه و فایل الکترونیکی آن در پرتال این نمایندگی فرهنگی و صفحات مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

در متن این بیانیه آمده است: «این روزها صدای ناله کودکان و زنان مظلوم فلسطینی و درد و رنج بیشمار آنها دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد و جهان شاهد نقض سیستماتیک و فاحش کنوانسیون‌های ۴ گانه ژنو و قواعد بین‌المللی است. جنایات بی شمار علیه مردم مظلوم غزه به ویژه کاربرد سلاح‌های غیر متعارف، نقض قواعد آمره و ارتکاب جنایات متعدد جنگی و جنایات علیه بشریت در تاریخ جهان بی سابقه است.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست علاوه بر تصرف غیر قانونی اراضی اشغالی و آوارگی میلیون‌ها فلسطینی با زیر پاگذاشتن اصول اولیه انسانی و نقض قوانین حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه موجب شهادت صدها هزار فلسطینی مظلوم به ویژه زنان و کودکان بی پناه شده است.

در کدام سندی به این رژیم غاصب مجوز داده شده است که به بیمارستان المعمدانی حمله کند و صدها زن و کودک را شهید کنند و بیش از هزار نفر را مجروح. این حمله نشان از عمق شکست و ضعف صهیونیست‌ها دارد که بی پناه ترین افراد را در امن ترین نقطه هدف قرار می‌دهند.

رژیم غاصب صهیونیستی در سایه سکوت مرگبار و عملکرد غیر موثر سازمان‌های بین المللی،سبعانه  بیش از هزار کودک را شهید کرده و جنایات متعدد مرتکب می شود و بی مجازات می ماند؟؟!!سال‌ها قبل گزارش جناب آقای گلدستون، گزارشگر شورای حقوق بشر پس از جنگ ۲۲ روزه غزه موید جنایات بیشمار صهیونیست‌ها بوده است اما متاسفانه به علت بی کیفر ماندن فرماندهان جنایتکار  رژیم صهیونیستی همچنان شاهد تکرار این فجایع هستیم..

بدون شک از سازمان ملل متحد این انتظار می‌رود ضمن اقدام مؤثر و جدی در جلوگیری از  این فجایع، نسبت به  تشکیل جلسه ویژه شورای امنیت و به مجازات رساندن عاملین صهیونیستی این جنایات و حامیان آنها به ویژه آمریکا جنایتکار اقدام فرمایید.در غیر این صورت، سازمان مللی که ناکارآمد است دیگر نزد نخبگان و آزادگان جهان مقبولیتی نخواهد داشت.

در خاتمه، ضمن محکومیت این فجایع و جنایات به کشورهای اسلامی پیشنهاد می‌کنیم دادگاهی بین‌المللی برای محاکمه این جنایتکاران تشکیل دهند و آنها را به اشد مجازات برسانند.

زهره الهیان

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ایران»

کد خبر 1730318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha