قصه پایداری آزادگان دفاع مقدس به زبان های مختلف دنیا کتاب شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس، از همان لحظه نخست اسارت، قساوت رژیم بعث عراق را به چشم می‌دیدند، گفت: قصه رنج ها، صبر و پایداری آزادگان دفاع مقدس باید به زبان های مختلف دنیا کتاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در دوازدهمین همایش «آزادگان موصل یک» که با حضور هزار و ۲۰۰نفر از آزادگان در شهرستان تنکابن برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز وفات کریمه اهل بیت(علیهم السلام) حضرت فاطمه معصومه(س) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای مظلوم غزه و تحسین جبهه مقاومت فلسطین برای خلق عملیات طوفان الاقصی، اظهار کرد:  آزادگان عزیز که در سخت‌ترین شرایط، شکنجه‌های طاقت فرسای رژیم بعثی عراق را تحمل کردند هرکاری که برای این اسطوره‌های مقاومت انجام دهیم در مقابل آن همه ایثار، استقامت و ایستادگی این عزیزان ناچیز است.

وی با بیان اینکه اسرای ایرانی در زندان های رژیم بعث اجازه ندادند دشمن روح، عقیده، شهامت، شجاعت و ارزشمداری شان را تسخیر کند، افزود: اسرا اسارت دشمن و اسارت کربات « اَسیرِ الْکُرُباتِ»  (سختی ها، شکنجه ها، کتک خوردن ها اذیت های جسمی و روحی) را متحمل شدند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اسرای عراق در ایران فقط اسیر بودند و در کمال عزت بودند، ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰نفر اسرای عراقی در ایران حافظ بخش هایی از قرآن شدند و ۹۶۵نفر نیز حافظ کل قرآن شدند.

وی خواستار جمع آوری و ترجمه خاطرات اسرای ایرانی و عراقی ویژه دوران دفاع مقدس شد و گفت: دو ملت باید با بازخوانی این خاطرات با اخلاق مداری در اسارتگاه های ایرانی و بی اخلاقی ها با اسرای ایرانی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه آزادگان باید برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان الگو باشند، افزود: این یادگاران دفاع مقدس باید در بحث تبیین و ترویج دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی ورود کنند.

کد خبر 1730364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha