ضرورت احداث مراکز فرهنگی در همه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد/اختصاص 200 میلیارد تومان به حوزه فرهنگ استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد سینما را برای پر کردن اوقات فراغت مردم موثر دانست و بر ضرورت احداث مراکز فرهنگی در همه مراکز شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برای بهره‌مندی مردم از برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» امروز (۳ آبان ماه) در آئین افتتاح سالن سینمایی شهر سی سخت که با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور برگزار شد نگاه دولت به مسائل زیرساختی و فرهنگی را یک نگاه فراگیر دانست و اظهار کرد: با توجه به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ در دور دوم سفرهای استانی دولت به کهگیلویه و بویراحمد، این موضوع نشان دهنده این است که از حوزه فرهنگ غافل نشدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه استان در حوزه سینما دچار عقب ماندگی و نیازمند جبران است، گفت: سال گذشته بین سازمان سینمایی کشور و استانداری تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر احداث سینما صورت گرفت .

وی خاطرنشان کرد: امسال این موضوع با بهره‌برداری از سالن سینمایی امید به یاد و نام شهید «امید خوب» در شهرستان بهمئی و همچنین سالن سینما «سیمرغ» در شهرستان دنا عملی شد.

احمدزاده به ضرورت ساخت سینما در یاسوج، دهدشت و گچساران اشاره کرد و افزود: در سفر وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی به استان توافقی مبنی بر ساخت پردیس سینمایی در یاسوج انجام و مقرر شد، استانداری زمین لازم را تامین و هزینه آن توسط وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی پرداخت شود که در این راستا استانداری به تعهد خود عمل نموده و منتظر تعهد وزارتخانه مربوطه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساخت سالن سینمایی شهرستان گچساران را دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دانست و یادآور شد: وقتی ساختمان این سالن به اتمام برسد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به تجهیز آن خواهد بود.

وی سینما را برای پر کردن اوقات فراغت مردم موثر دانست و بر ضرورت احداث مراکز فرهنگی در همه مراکز شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برای بهره‌مندی مردم از برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد.

کد خبر 1730416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha