استقبال کودکان روستای چهرقان از کلاس های قرآن کانون/۹ حافظ کل قرآن در روستا

کودکان و نوجوانان روستای چهرقان کمیجان با استقبال گسترده از کلاس های قرآن فضای معنوی در روستای ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی روستای چهرقان روستایی از توابع شهرستان کمیجان در استان مرکزی است، این روستا قدمتی دیرینه دارد و دارای مردمی مومن، متدین، انقلابی و شهید پرور است که همواره در صحنه های مختلف انقلابی حضور فعال داشته و شهدای را نیز تقدیم انقلاب کرده است.

چهرقان تا قبل از انقلاب از امکانات قابل توجهی برخوردار نبود اما پس از انقلاب کار های عمرانی خوب وقابل توجهی در این روستا صورت گرفته است و در حال حاضر تعداد ۴ باب مسجد و ۲ باب حسینیه دارد.

کانون فرهنگی هنری شهدای چهرقان با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، قرآنی و ورزشی به غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستا می پردازد که خوشبختانه این کلاس ها با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان و خانواده ها روبرو شده است.

کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به صورت مستمر با حضور اعضای کانون فرهنگی شهدای چهرقان در مسجد جامع روستا تداوم دارد.

طرح آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای مشارکت و حضور اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای چهرقان به صورت روزانه در مسجد جامع روستای چهرقان برگزار می شود که مورد استقبال گسترده اعضای کانون قرار گرفته است.

ترویج قرائت قرآن کریم یک وظیفه شرعی است که نوجوانان و جوانان این کانون استقبال خوبی از برنامه های قرآنی دارند؛ آموزش رشته های مفاهیم، تجوید، ترتیل و قرائت قرآن ویژه نوجوانان و جوانان در کانون فرهنگی هنری شهدای چهرقان کمیجان برگزار می شود.

ایجاد فضای معنوی در روستا با برگزاری کلاس های قرآنی

استقبال کودکان روستای چهرقان از کلاس های قرآن کانون/۹ حافظ کل قرآن در روستا

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای چهرقان، با اشاره به اهمیت ترویج و تبیین فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه به خبرنگار شبستان گفت: قرآن کلام خدا و راه سعادت و نجات بشریت است که همگان باید از دوران کودکی با این کتاب آسمانی آشنا و قرائت آن را در برنامه های اصلی زندگی خود قرار دهند.

احمد چهرقانی افزود: کانون فرهنگی هنری شهدای چهرقان برنامه های قرآنی را در کنار سایر فعالیت ها همواره در دستور کار خود دارد که کودکان و نوجوانان با حضور در مسجد از کلاس های قرآن کانون فرهنگی هنری بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه کلاس آموزش قرآن کریم هر هفته روزهای زوج در مسجد جامع روستای چهرقان برگزار می‌شود، افزود: این کلاس ها در دو گروه دختران و پسران برگزار می شود.

چهرقانی با بیان اینکه سه کلاس ویژه پسران برگزار می شود، اظهار کرد: دو کلاس رو خوانی و روانخوانی و یک کلاس حفظ قرآن داریم که روزهای زوج ساعت چهار بعد از ظهر برگزار می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهار کلاس نیز ویژه دختران برگزار می شود، ادامه داد: دو کلاس روخوانی و روانخوانی و دو کلاس حفظ ویژه دختران در روزهای زوج ساعت سه و چهار بعد از ظهر برگزار می شود.

تربیت حافظان قرآن از دیگر فعالیت های کانون

استقبال کودکان روستای چهرقان از کلاس های قرآن کانون/۹ حافظ کل قرآن در روستا

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای چهرقان در ادامه با اشاره به استقبال اهالی روستا به ویژه جوانان و نوجوانان از کلاس های حفظ قرآن، گفت: حفظ قرآن نیز یکی از برنامه های مهم این کانون در طول سال است.

چهرقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ حافظ کل قرآن در روستا داریم، بیان کرد: علاوه بر آن حدود یکصد حافظ از یک جزهٔ به بالا داریم که همچنان در حال آموزش هستند.

وی اضافه کرد: این حافظان قرآن کریم از گروه های سنی مختلف و همچنین خواهران و برادران هستند که با حضور در کلاس های حفظ قرآن فضای معنوی و قرآنی را در روستا ایجاد کرده اند.

روستای چهرقان ۲۴شهید را تقدیم انقلاب کرده است

استقبال کودکان روستای چهرقان از کلاس های قرآن کانون/۹ حافظ کل قرآن در روستا

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای چهرقان با اشاره به اینکه مردم روستای چهرقان مردمی ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور هستند، گفت: این روستای ۲۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

چهرقانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را امری ضروی دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی روستای تبیین و ترویج این فرهنگ متعالی و معرفی شهدا به جوانان و نوجوانان است که در طول سال انجام می شود.

وی برگزاری یادواره شهدا با حضور اعضای کانون، گلباران گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای روستا را از برنامه های این کانون دانست و بیان کرد: نسل جوان و نوجوان باید بدانند که امنیت و آرامش امروز ما مرهون خون پاک این شهیدان و صبر و شکیبای خانواده های آنها است.

اجرای کار فرهنگی نیازمند همدلی و مشارکت خیرین و مسئولان فرهنگی است

استقبال کودکان روستای چهرقان از کلاس های قرآن کانون/۹ حافظ کل قرآن در روستا

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای روستای چهرقان با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات، گفت: کار فرهنگی نیازمند حمایت و تلاش فراوان است و امکانات ما در روستا بسیار کم است.

چهرقانی همدلی و همراهی خیرین و مسئولان در کارهای فرهنگی را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر از کارها و فعالیت های فرهنگی حمایت شود می توانیم کارهای بزرگی را با حضور بچه ها انجام دهیم.

وی اجرای کارهای فرهنگی را راهی موثر در مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و اضافه کرد: امروز شاهد شبیخوان فرهنگی دشمن هستیم و می بینیم که دشمن با جنگ فرهنگی در تلاش برای ضربه زدن به ارزش های ما است به همین دلیل باید گام های موثری در این راستا برداشته شود.

کد خبر 1730505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha