ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر موضوع مهم جهاد تبیین گفت: ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم.

 به گزارش  خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر،  حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا پور خاقان  امروز در  نخستین مراسم سالگرد شهید مدافع امنیت شهید علی نظری در مسجد جامع ملایر  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، مردم ملایر را مردمی انقلابی دانست که طی ۴۵ سال گذشته با حضور در صحنه های مختلف این انقلاب را حفظ کرده و امروز نیز تحت لوای سکاندار انقلاب مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای پیروزی از همان روزی که امام خمینی پرچم مبارزه با استکبار را بالابرد به دنبال این بود که نگذارد این انقلاب به پیروزی برسد گفت: با همه این برنامه ها دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.

وی مهمترین هدف دشمن را  جریان های سازشکارانه و تهی کردن انقلاب از درون  دانست و تصریح کرد: این راهنمایی های امام راحل و خون شهدای هشت سال دفاع مقدس بود که نگذاشت دشمن به هدفش برسد و یک وجب از خاک این کشور در هشت سال دفاع مقدس به دست دشمن بیفتد.

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

حجت الاسلام پور خاقان ایجاد فاصله بین نسل ها با تهاجم و ناتوی فرهنگی را از دیگر اهداف دشمن دانست و افزود: شهدای ما کسانی بودند که از همه آرمانهای خود گذشتند  و برای حفظ انقلاب اسلامی، ناموس و خاک وطن به جبهه‌ها رفت و در مقابل دشمن ایستادند.

 وی با بیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسم برای شهدا به خاطر این است که ارزش‌های جوان دیروز را به جوان امروز منتقل کنیم تصریح کرد: هدف شهدا دفاع از اسلام و انقلاب بوده است و شهدای ما ایستادند و اجازه نداند اسلام و انقلاب به دست دشمن بیفتد .

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

وی با اشاره به اینکه  امروز نسل دومی و سومی  با آرمانهای شهدا پیوند خورده  تصریح کرد: شهدایی چون شهید حججی ها و دیگر شهدای مدافع حرم که  رویش های همین انقلاب و آرمانها  و شهدای هشت سال دفاع مقدس بودند در مقابل داعش جنایتکار دو هزار کیلومتر آن طرف تر  از این خاک جنگیدند  و نگذاشتند تا دست داعش به ناموس این مردم برسد و این انقلاب را حفظ کردند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور یادآور شد: در دوران کرونا نیز با تعطیلی برنامه هایی چون یادواره های شهدا و مراسم های مختلف فرهنگی  بین نسل جوان  و کسانی که فرهنگ ساز بودند فاصله انداختند و با ورود جوانان به فضای مجازی طی این دو سال دشمن  از این فرصت بهره برداری کرد و چنان شکافی را بین نسل جوان القا کردند که اگر اتفاقی افتاد، آنها طرف ظالم را بگیرند.

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

وی با اشاره به اغتشاشات و بهانه های واهی دشمن به علت مرگ  دختری  که برای ارشاد شدن به مکانی برده شد که همه حضور دارند و در مقابل دوربین‌های مدار بسته حالش بد می‌شود و از دنیا می‌رود،  گفت: در واقع دشمن با فضا سازی  تلاش کرد امنیت کشور را بر به هم بزند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه همه امید دشمن نسل جوان و نوجوان بود افزود: اما با همه این مسائل جوانان غیور و دهه ۷۰ و ۸۰ که دشمن فکر می‌کرد بین آنها و ارزش‌های انقلاب  شکاف ایجاد کرده  به میدان آمدند و در مقابل آن عده قلیل ایستادند و نگذاشتند دشمن به هدفش برسد.

پورخاقان یادآور شد: این جوانان در نیروهای مسلح فراجا، نیروی مقاومت بسیج و سپاه و ارتش، همه در میدان حاضر شدند و صبوری کردند، که نمونه آن  شهید علی‌وردی و عجمیان یک جوان انقلابی بودند که پای همه آرمانها ایستادند.

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

وی در ادامه شهید علی نظری را ترببت شده مکتب امام راحل و رهبری و رویش انقلاب اسلامی دانست و افزود: این جوانی که  انقلاب و جنگ را ندیده، اما پیوند ایجادشده  بین این شهید و شهادت، انقلاب و آرمان‌های امام راحل و انقلاب باعث شد تا  مردانه در مقابل اغشتشاگران بایستد و جان خود را فدا کند تا امنیت را به کشور بدهد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور  با اشاره به اینکه رهبری بارها بر موضوع جهاد تبیین تاکید داشته  افزود: ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم.

وی اضافه کرد: اغتشاشات سال گذشته هشداری برای ما بود و باید این امانت‌هایی که شهدا در اختیار من و شما قرار داده، پرورش داده و آنها را با ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم.

حجت الاسلام پورخاقان در ادامه با اشاره به جنایات رژیم  صهیونیستی در غزه  گفت: امروز در غزه یک رژیم سفاک جعلی دستش به خون مردمان فلسطین آغشته است و صدای کسی بلند نمی‌شود.

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

وی اضافه کرد: رژیم غاصب  صهیونیستی برای جان، مال و ناموس فلسطین ارزشی قائل نیست، در شبی که قطعنامه آتش‌بس در غزه وتود شد، ساعاتی بعد بیمارستان المعمدانی را بمباران کردند و هیچ کجای تاریخ چنین فاجعه و جنایت انسانی ندیده است.

وی به اشغال ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین اشاره کرد و گفت:غزه ۱۷ سال یک زندان محصور است رژیم سفاک و جعلی به کشتن مردم بی دفاع ادامه می دهد در خالی که بوق های  دنیا کر و کور هستند.

پورخاقان قول مساعد داد  به عنوان یکی از اعضای شورای عالی قضایی خواسته مردم شهیدپرور ملایر مبنی بر تعیین تکلیف پرونده شهید "علی نظری" را به رئیس قوه قضائیه مطرح کرده  تا هر چه زودتر این موضوع رسیدگی شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با تمام وجود پای کار است تا پرونده شهید نظری به نتیجه برسد، گفت: امید واریم آنچه را که عدالت ایجاب می‌کند و اقتضای عدالت است، به این پرونده رسیدگی شود و به نتیجه برسد

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

در ادامه سلمان اسماعیلی نیز با اشاره به اینکه  تعیین تکلیف نهایی پرونده شهبد نظری از مطالبات جدی مردم ملایر است گفت:  ما مردم ملایر و نیروهای مدافع امنیت این مطالبه جدی را مطرح میکنیم تعیین تکلیف  پرونده شهید ما دچار اطاله شده است

  فرماندار ملایر یادآور شد: هر چند در شهرستان و استان، به سرعت و قانونی اقدام شد وهمکاران ما در دادستانی و دادگستری شهرستان و استان دقیق کار را انجام دادند  اما مردم مطالبه دارند باید ابن پرونده به سرعت تعیین تکلیف شود.

 در ادامه بیانیه و مطالبه گرمردم ملایر در خصوص  اعلام نتیجه نهایی پرونده شهید نظری قرائت شد.

 همچنین طومار مردمی و درخواست از دستگاه قضایی برای تسریع در مجازات با عاملین شهادت شهید  نیز توسط مردم شهید پرور ملایر امضا شد.

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

اهدای «مدال سرو کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان» ،اهدای مدال های قهرمانی جمعی از ورزشکاران شهرستان ملایر ، اهدای لوح تقدیر و هدایایی از طرف امور جوانان اداره ورزش و جوانان ملایر به خانواده‌ معظم شهید علی نظری،  نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه بعد از مداخی مداحی مداحان در سوگ  شهید نظری  ،شعر خوانی شاعره بسیجی ملایر از زبان دختر خردسال شهید امنیت نظری و همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه، از دیگر برنامه های این مراسم بود..

گفتنی است؛چهارم آبان ماه سال گذشته شهید علی نظری” در درگیری با اغتشاشگران با ضرب گلوله در شهرستان ملایر به شهادت رسید.

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم

فاطمه رحمتی

کد خبر 1730543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha