دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی مورد گفتمان تحلیلگران سیاسی قرار گیرد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: دستاوردهای عظیم، فراوان، مبارک و گسترده حماسه طوفان الاقصی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی باید در آینده بیشتر مطرح شود و مورد گفتمان تحلیلگران سیاسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۵ آبان ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاضی طباطبایی امام جمعه و نماینده امام راحل در تبریز و آذربایجان، گفت: این شهادت و امثال این شهادت های مظلومانه لکه ننگی در کارنامه سیاه منافقین مزدور و کوردل است.

امام جمعه جیرفت افزود: این منافقین کوردل همچنان تحت حمایت کشورهای به اصطلاح مدعی حقوق بشر هستند و با حمایت های مالی و سیاسی آنها همچنان به خیانت و مزدوری مشغول هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده، ابراز کرد: امام خمینی (ره) فرمودند؛ رهبر ما این نوجوانی است که نارنجک به کمر بست و به سراغ تانک دشمن رفت و خودش هم در این راه شربت شهادت را نوشید.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: در عصر حاضر الگوی جوانان ما، شهدایی مثل شهید فهمیده ها و حججی ها هستند که باید معلمین، مدیران و دست اندرکاران آموزش و پرورش این الگوهای بی بدیل عصر حاضر را به دانش آموزان، نسل نوجوان و جوان معرفی کنند.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: نسل نوجوان و جوان ما باید بداند که تنها در ۸ سال دفاع مقدس عزیزانی از جنس دانش آموزان و جوانان و نوجوانان جبهه جنگ را پرشور و پر رونق مدیریت کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و شهدای اغتشاشات سال گذشته، بیان کرد: مسئله مهم جهان و کشور ما همچنان نبرد بسیار مهم، ارزشمند، بهت آور و معجزه آسای طوفان الاقصی است، این نبرد حیرت آور و تخریب کننده بود که که زلزله ای بزرگ را ایجاد کرد.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: روسای جمهوری غرب و امریکا در این روزها به سرزمین اسرائیل اشغالی غاصب سفر کردند و یک اتاق فکری برای صهیونیست ها تشکیل دادند و این نشان می دهد که عملا آمریکا و غرب هدایت حمله به مردم غزه و فلسطین را مدیریت می کنند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: زلزله بزرگ طوفان الاقصی باعث شد تا روسای جمهوری آمریکا و غرب شخصا در سرزمین های اشغالی حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: آنها هنوز حاضر نیستند تخریب هایی که زلزله طوفان الاقصی به وجود آورده را رسانه ای کنند اما بسیاری از تحلیلگران، سیاسیون و نظامیون در جریان هستند و می فهمند که طوفان الاقصی چه مصیبت و بلایی بر سر این غاصبان کودک کش آورده است.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از یک میلیون نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده اند، ابراز کرد: اکنون مهاجرت معکوس صهیونیست ها شروع شده یعنی تاکنون قریب یک هشتم جمعیت اشغالگر اسرائیل غاصب فراری شده اند و بسیاری از اینها گفته اند بر نمی گردند و بسیاری هم گفته اند آماده مهاجرت هستند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که اقتصاد اسرائیل ضربه مهلکی خورده است، اضافه کرد: کابینه اسرائیل در امور نظامی، اقتصادی، اداری و سیاسی دچار مشکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی واقعا طوفان و زلزله ای بوده که به تعبیر مقام معظم رهبری نه با مظلوم نمایی، نه با کشتار زنان و کودکان بی گناه، نه با رفت و آمدهای روسای جمهوری غرب و آمریکا و نه با هیچ ابزار دیگری قابل ترمیم نیست.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: دستاوردهای عظیم، فراوان، مبارک و گسترده حماسه طوفان الاقصی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی باید در آینده بیشتر مطرح شود و مورد گفتمان تحلیلگران سیاسی قرار بگیرد.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: گر چه بسیاری از دولت ها با آمریکا و غرب هماهنگ هستند اما مردم جهان در آمریکا، فرانسه، کانادا، غرب و شرق، در ایران، جهان اسلام و غیر جهان اسلام به پا خواسته اند و بیدار شده اند.

وی ادامه داد: علی رغم بمباران تبلیغات سوء بر علیه حماس و جبهه مقاومت توسط جبهه استکبار و صهیونیست های آدم کش و کودک کش اما مردم بیدار شده اند و این خبر از آینده ای متفاوت تر از امروز دارد.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه نظم کنونی جهان قطعا دچار تغییرات جدیدی می شود و ما در انتظار نظم جدید جهانی هستیم، عنوان کرد: در نظم جدید سلطه و قدرت نفوذ آمریکا در جهان کاسته می شود و هیمنه و ابهت آن نابود خواهد شد و جهان و آسیایی دیگر و فلسطینی دیگر با استقلال و آزادی کامل به وجود خواهد آمد.

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: مردم فلسطین، حماس، گروه های جهادی و جبهه مقاومت امروز پای کارند از یمن، عراق، لبنان، کرانه باختری و همه فلسطینی ها با وحدت و یکپارچگی آماده دفاع مشروع هستند.

وی دفاع جبهه مقاومت حماس و گروه های جهادی را یک دفاع مشروع و منطبق بر قوانین بین المللی دانست و گفت: دفاع حق قانونی، شرعی و عقلایی مردم فلسطین است که ۱۸ سال تحت محاصره شدید قرار گرفته اند و ۷۵ سال آواره شده اند و هر روز زن و بچه بی گناه کشته و به مقدسات آنها جسارت می شود.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: حماس و گروه های جهادی و حزب الله در لبنان تنها مقرهای نظامی و دولتی را هدف قرار دهند اما آنها از روی استیصال به بیمارستان ها، مدارس، مساجد، کلیسا ها و خانه های مردم حمله می کنند که این مهم دلالت بر سنگدل بودن اسرائیل و آمریکای جنایتکار دارد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: مردم با هوشیاری و بیداری آمادگی کامل دارند تا در مقابل منافع آمریکا و حامیان اسرائیل در تمام جهان بایستند و به منافع آنها حمله کنند.

کد خبر 1730613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha