حضور ۵۵۰ مددجوی کمیته امداد در جشنواره قرآنی «باران وحی»

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: 550 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در جشنواره قرآنی باران وحی شرکت کردند.

اصغر نورمحمدیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: تلاش کردیم تا در مناطق مختلف شهر و روستا از بهترین استعدادهای قرآنی دعوت کنیم تا در سایه این رویداد در کنار کشف استعداد، بتوانیم زمینه توسعه فرهنگ حفظ قرآن را ترویج دهیم.

وی با اشاره به استقبال خوب قرآن آموزان از این جشنواره خاطرنشان کرد: تا به امروز مددجویان با برگزاری چنین جشنواره هایی که شرکت و حضور داشتند موفق به کسب مقام های خوبی شدند که جای بسی افتخار است.

نورمحمدیان عنوان کرد: جشنواره قرآنی «باران وحی» در سه بخش آوایی، مفاهیم و هنری در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک جنسیتی برگزار شد که بخش آوایی این جشنواره در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح‌خوانی، اذان، صحت قرائت نماز، دعاخوانی و مداحی انجام شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان بیان کرد: بخش مفاهیم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه خواهد بود و همچنین در بخش هنری شامل رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی است.

نورمحمدیان با اشاره به پتانسیل و توانمندی بالای مددجویان تحت پوشش این نهاد در اینگونه جشنواره ها  اضافه کرد: تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان در جهت تمسک بیشتر به آیات قرآن و سیرت اهل بیت (ع)، آشنایی و علاقه مندی بیشتر قشر جوان با قرآن کریم و ترویج این فرهنگ، تعمیق و تفهیم دانش آموزان در حوزه معرفت و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه عمومی از دیگر مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

کد خبر 1730655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha