زکات زمینه توسعه جامعه را بر مبنای همبستگی و عدالت فراهم می کند

حجت الاسلام مدبر گفت: زکات با حذف فقر و اختلاف طبقاتی در جامعه، زمینه توسعه جامعه را بر مبنای همبستگی و عدالت فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام محمد حسین مدبر در نشست شورای زکات شهرستان جهرم گفت: زکات با حذف فقر و اختلاف طبقاتی در جامعه، زمینه توسعه جامعه را بر مبنای همبستگی و عدالت فراهم می کند.

امام جمعه جهرم بر لزوم تعریف شرح وظایف محوله ادارات و سازمان ها و نظارت میدانی بر اجرای آن در جهت بسط فرهنگ زکات تاکید کرد و گفت: بایستی ضمن تبیین برکات و آثار زکات در جامعه، راهکارهایی چون تشویق و قدردانی از پرداخت کنندگان زکات نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: چنانچه امر مهم زکات مورد توجه همگان واقع و به آن عمل شود، فقر از جامعه رخت خواهد بربست.

در این جلسه، حجت الاسلام فسایی مسئول اجرایی زکات، حجت الاسلام نکوکار مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی، عرفانیان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات، زمانی مدیر جهاد کشاورزی و نمایندگانی از ادارات و سازمان‌های شهرستان از جمله تبلیغات اسلامی،بهزیستی، دارایی و فرمانداری ویژه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه مربوطه، پیشنهادات خود را در جهت رشد فرهنگ زکات در شهرستان جهرم ارائه دادند.
 

کد خبر 1731049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha