فیلم/ ساخت فیلم کوتاهی از مسجد جامع سلیمان پاشا خادم در قاهره

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از ساخت فیلم کوتاهی درباره مسجد جامع سلیمان پاشا خادم در قاهره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البوابه نیوز، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، فیلم کوتاه درباره مسجد جامع سلیمان پاشا خادم در ارگ صلاح الدین ایوبی معروف به «ساریه الجبل» را منتشر کرد.

مسجد سلیمان پاشا خادم معروف به ساریه الجبل در ارگ صلاح الدین در سال 1528 توسط سلطان سلیمان پاشا خادم، حاکم عثمانی ساخته شد. معماری این مسجد به سبک معماری عثمانی  است. این مسجد شامل 22 گنبد پوشیده از کاشی‌های سبزرنگ و منبری منتت کاری شده است. این مسجد دوهزار و 360 متر مربع است.

این مسجد شامل نمازخانه و قبرستان فاطمیون و مکتب قرآن است. مرمت این مسجد پنج سال با نظارت شورای عالی آثار باستانی مصر و سازمان نظامی عربی به طول کشید.

این مسجد پس از بازسازی توسط احمد عیسی، وزیر گردشگری و آثار باستانی و خالد عبدالعال، استاندار قاهره در ماه سپتامبر گذشته افتتاح شد تا به عنوان آثار باستانی و گردشگری جدید به فهرست اماکن دینی که می توان در ارگ صلاح الدین ایوبی از آن دیدن کرد، افزوده شود.

 به این ترتیب می توان شاهد افزایش گردشگران به این منطقه قدیمی پس از بازسازی و توسعه مکان‌های مذهبی بود و ارایه خدمات زائران برای بهبود تجربه گردشگران یکی از محورهای راهبرد ملی توسعه گردشگری در مصر به شمار می آید.

کد خبر 1731074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha