برنامه های ۱۳ آبان در خراسان رضوی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم راهپیمایی ضداستکباری مردم بابصیرت و اقشار مختلف مردم مشهد در یوم‌الله ۱۳ آبان ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان بسیج به طرف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد سلطانی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: مراسم راهپیمایی یوم‌ا... ۱۳آبان ساعت ۸و نیم صبح روز شنبه ۱۳ آبان از میدان بسیج باسخنرانی و قرائت قطعنامه در میدان بیت المقدس برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سخنران مراسم ۱۳ آبان را حجت الاسلام والمسلمین  حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه‌پاسداران‌انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: توزیع پرچم‌ کشورهای جبهه مقاومت خاصه فلسطین برای راهپیمایان، برپایی غرفه‌های تبلیغی فرهنگی دهه هشتاد و نودیها، مشاوره و پاسخ به شبهات، اجرای سرود و پخش کلیپ‌های کوتاه، نقاشی و ... در مسیر راهپیمایی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه با عنوان نوجهان در۱۵۵۰ مدرسه سطح استان، نواختن زنگ استکبار ستیزی راس ساعت ۸ صبح در تمامی مدارس و سخنرانی مربیان جهاد تبیین، برگزاری اردوهای‌دانش‌آموزی بامحتوای ‌معرفت‌افزایی، برگزای‌مسابقات فرهنگی، استفاده حداکثری از شبکه‌شاد و فضاهایِ‌مجازیِ دراختیار جهت‌ آگاهی‌بخشی به ‌فرهنگیان،جوانان‌ونوجوانان، والدین و اقشار مختلف مردم توسط اداره کل آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه های یوم الله ۱۳ آبان خواهد بود.

حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: کشیدن‌ پرچم‌آمریکا واسرائیل توسط‌دانشجویان بر روی‌زمین از میدان‌بسیج وآتش‌زدن آن در چهارراه‌دانش، تبیین و روشنگری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ، کرسی‌آزاداندیشی، روزه‌ی دسته جمعی اساتید و دانشجویان و بیتوته در مسجد دانشگاه و دعا برای نظامیان غزه و نابودی رژیم صهیونسیتی و آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل به صورت هماهنگ در سردرب دانشگاه های استان نیز از برنامه های این روز می باشد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی موج ثبت نام اعزام و اعلام آمادگی برای مبارزه با رژیم صهیونسیتی در دانشگاه‌ها و خصوصاً خوابگاه‌ها، استفاده از ظرفیت بردها، نشریات و فضای مجازی جهت تبیین و موج‌آفرینی، همچنین استفاده از ظرفیت دانشجویان واحد بین‌الملل دانشگاه ها جهت ارتباط‌گیری و ایجاد موج در کشورهای اسلامی، برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس از جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل، پخش فیلم و مستند در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها همراه با نقد فیلم و مسابقات کتابخوانی در این ایام برنامه ریزی شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به استقرار تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مسیر راهپیمایی و اکران فیلم های کوتاه ضداستکباری و حمایت از غزه بویژه نوجوانان، گفت: مسابقات کوهنوردی خانوادگی و دوچرخه ‌سواری ‌عمومی در روز جمعه ۱۲آبان برگزار و برنامه‌های ورزشی به نام شهدای ۱۳ آبان نامگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به شرکت طلاب علوم دینی خارجی در مراسم راهپیمایی توسط جامعه‌المصطفی‌العالیمه، افزود: برگزاری اجرای‌برنامه گفتگومحور و میزگرد علمای‌اهل‌تشیع‌وتسنن در شهرستانهای تلفیقی توسط صداوسیمای‌استان، دیدار با خانواده‌های شهدای ‌دانش‌آموز و دانشجو توسط بنیادشهیدوامور ایثارگران با حضور مسئولان استانی و برگزاری ویژه مراسم استکبارستیزی در شب‌شنبه ۱۳آبان در کلیه مساجد محوری استان از برنامه های پیش بینی شده این ایام می باشد.

حجت الاسلام سلطانی اظهار کرد: آستان قدس رضوی نیز برنامه هایی چون سخنرانی حجج اسلام آقایان: حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سعیدی شاهرودی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا، رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و پناهیان با مداحی آقایان میثم مطیعی، احمد واعظی، مهدی رسولی، حسین طاهری و ... در روزهای منتهی به یوم ا... ۱۳ آبان در رواق امام خمینی«ره» خواهد داشت.

وی افزود: ویژه برنامه خواهران با عنوان فرزندان‌ایران در روز شنبه ۱۳آبان ساعت ۱۰صبح در رواق نجمه خاتون، دکلمه خوانی نوجوانان در شام ۱۳ آبان، اجرای سرود ۱۳آبان و قدس توسط گروه سرود گلدسته‌های حرم در صحن‌ها و رواقها در شب و روز ۱۳ آبان، برگزاری محفل دعوت با حضور فرزندان شهدا و محفل قرآنی ‌جواد الائمه«ع» در ۱۳آبان پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در دارالقران‌کریم، نشست و دورهمی نوجوانان در ۱۳آبان ساعت ۱۶ درمحل شبستان میلانی، ویژه برنامه دانش‌آموزی شامل مسابقه، جایزه و سخنرانی با حضور نوجوانان دختر و پسر به تفکیک در پایگاه نوجوانان، برپایی کارگاه جهاد تبیین با حضور نوجوانان پسر در شبستان‌میلانی و برپایی پویش«عشق شهید» با انتشار محتوا باموضوع دانش‌آموز شهید و با شرکت خادمیاران نوجوان پسر در روز ۱۳ آبان از دیگر برنامه های آستان قدس می باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1731280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha