نقش سازمان پدافند غیرعامل در دفع تهدیدات زیرساختی و سایبری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هک حساب‌های بانکی و حمله به زیرساخت‌های بانکی یا جایگاه‌های سوخت از جنبه‌های مختلف جنگ سایبری هستند، گفت: در اینجا سازمان پدافند غیرعامل کشور باید ضمن ایمن‌سازی سپرهای دفاعی در فضای سایبری، به شهروندان آموزش دهد که چگونه اطلاعات مالی و شخصی خود را ایمن نگاه دارند.

مهدی شریفیان، نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاست خبرگزاری شبستان، صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در هشتم آبان ۱۳۸۲ را فرمانی لازم و مثمر ثمر عنوان کرد که به تقویت زیرساخت‌های امنیتی کشور منجر شد، گفت: با تنوع تهدیدات لازم بود که چنین سازمانی تشکیل شود. زمانی تهدیدات فقط جنبه سخت داشت ولی امروزه این تهدیدات به حوزه‌های سایبری، شیمایی  و دیگر موارد تبدیل شده است.

وی افزود: امروز دشمن در تلاش است با نفوذ و خرابکاری‌های سایبری مراکز هسته‌ای، نظامی، خدمات‎رسانی و پرتوی و تأمین‌کننده انرژی کشور را تخریب و مختل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایمن ساختن و حفاظت از زیرساخت‌های کشور امری مهم و ضروری است، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در راستای ایمن‌سازی زیرساخت‌های سازمانی، اداری و دیگر نهادها نقش مهمی برعهده دارد و لازم است در این راستا تعاملات خود را با وزراتخانه‌ها و سازمان‌ها افزایش دهد و از همه مهمتر اینکه آموزش عمومی را در تعامل سازنده با رسانه‌ها به مرحله اجرا درآورد.

شریفیان بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته که تهدیدات زیرساختی اندک و یا به درستی مهار می‌‎شوند به خاطر این است که شهروندان به خوبی آموزش می‌بینند. باید افکار عمومی را نسبت به جنبه‌های مختلف تهدیدات آشنا کرد و آنها را آموزش داد که در فضای مجازی و در اینترنت و در دیگر عرصه‌ها چگونه عمل و رفتار کنند تا مبادا در معرض تهدید قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه هک حساب‌های بانکی و حمله ببه زیرساخت‌های بانکی یا جایگاه‌های سوخت از جنبه‌های مختلف جنگ سایبری هستند، گفت: در اینجا سازمان پدافند غیرعامل کشور باید ضمن ایمن‌سازی سپرهای دفاعی در فضای سایبری، به شهروندان آموزش دهد که چگونه اطلاعات مالی و شخصی خود را ایمن نگاه دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن از مقابله مستقیم و سخت با نظام مقدس جمهوری اسلامی مأیوس شده و به همین دلیل بر بستر وب و در جنگ فرهنگی و فضای سایبری به دنبال ضربه زدن به این نظام است و اگر در این عرصه غفلت شود و زیرساخت‌ها را تقویت نکنیم قطعاً بیش از پیش متضرر خواهیم شد.

شریفیان گفت: سازمان پدافند غیرعامل امروز به مرحله‌ای از تکامل و پیشرفت دست پیدا کرده که امید می‌رود طی سال‌های آینده با همت این سازمان و همکاری با دیگر نهادها در حوزه دفع تهدیدات زیرساختی و سایبری به یک کشور سرآمد در جهان تبدیل شویم و دشمن را در همین حوزه مأیوس کنیم.

کد خبر 1731342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha