وجود سینما را در شهرستان بهمئی مثبت می‌دانم/برخی کشورها تنها در صنعت سینمای خود ابرقدرت هستند

فعال فرهنگی و اجتماعی گفت:وجود سینما را در شهرستان بهمئی مثبت می‌دانم که امکان شکوفایی استعدادهای هنری و استفاده از سرگرمی‌های سینمایی را برای خانواده های شهرستان ایجاد می‌کند.

«مختار خلخال» در زمینه تاثیر انکارناپذیر هنر بر شکل‌گیری فرهنگ در هر جامعه ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: بسیاری از قدرت‌های جهانی سال‌هاست از سلاح‌های هنری به نام سینما استفاده می‌کنند. تا جایی که همه این نتیجه رسیدند سینما یکی از بزرگ ترین ابرقدرت‌های فرهنگسازی در دنیا محسوب می‌شود که تاثیر کوچک ترین نمای ظاهر شده بر آن را به سرعت می‌توان در میان مردم کوچه و بازار دید.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: به همین خاطر استفاده از این دنیای مدرن و در عین حال لذت بخش، وسیله‌ای تازه برای نشان دادن فرهنگ‌ها و اندیشه‌هایی است که شاید به سختی بتوان با زبان روزمره بیان کرد.

وی ادامه داد: گاهی برخی کشورها تنها در صنعت سینمای خود ابرقدرت هستند و با ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی از خود، در ذهن جهانیان ابرقدرت می‌سازند.

خلخال خاطرنشان کرد: آنها به واسطه این فیلم ها برای خود فرهنگ سازی می‌کنند و آن را به عنوان فرهنگ مطلوب جهانی به سایر جوامع و کشورها صادر می‌کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: بی گمان ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تاثیر به سزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و تجاری هر جامعه‌ای خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: ابعاد تاثیرگذاری سینما و دیگر تولیدات تصویری به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و نقش آنها در ترویج افکار، رفتار، ارزش ها و باورها در بین مخاطبان را می توان به نوعی با تعداد مخاطبان آن چه مستقیم و چه غیرمستقیم ارزیابی کرد. 

خلخال بیان کرد: مردم منطقه بهمئی مدت‌هاست که در شهرستان خود لذت دیدن، خندیدن و گریستن جمعی را در سینما تجربه نکرده بودند، اما اخیرا به همت امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و افتتاح سینما در شهرستان بهمئی این امکان را برای مردم شهرستان فراهم کرده تا از هنر سینما به خوبی و به روز استفاده کنند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی افزود: وجود سینما و مکانی برای پخش تولیدات سینمایی و فیلم‌های کوتاه می‌تواند این امکان را به جوانان ما دهد که خود نیز به سمت تولید فیلم‌های سینمایی و کوتاه قدم بردارند و فرهنگ اصیل ایل را در قالب های تصویری به نمایش بگذارند.

وی یادآور شد: با وجود سینما حتی این امکان ایجاد شد که دست به برپایی جشنواره های فیلم کوتاه محلی بزنیم و با تشویق و البته آموزش‌های اولیه جوانان، آنها را به سمت تولیدات تصویری علاقه‌مند کنیم تا ضمن شکوفایی استعدادهای جوانانمان، فرهنگ منطقه خود را در سطح ملی و بین‌المللی نیز ترویج دهیم.

خلخال گفت: در کل وجود سینما را در شهرستان بهمئی مثبت می‌دانم که امکان شکوفایی استعدادهای هنری و استفاده از سرگرمی‌های سینمایی را برای خانواده های شهرستان ایجاد می‌کند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی در پایان از «محمد خزائی»، رئیس سازمان سینمایی کشور، «قادر آشنا»، معاون توسعه مطالعات سازمان سینمایی و «امین درخشان»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت نگاه ویژه به استان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1731351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha