سیاست رژیم صهیونیستی ایجاد زمین سوخته است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: سیاست رژیم صهیونیستی ایجاد زمین سوخته است و علی‌رغم خسارت زیادی که به مردم وارد کرده‌ اما هیچ‌گونه دستاورد نظامی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۲ آبان ماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده و سه مناسبت مهم را در خود دارد.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: اول این که ۱۳ آبان روز خاتمه دادن به حضور سلطه‌ طلبانه استکبار به محوریت آمریکاست، دوم برای ملت ایران روز پیروزی بزرگ و غلبه بر بزرگ‌ترین امپراتوری تاریخ بشر یعنی آمریکا است.

وی بیان کرد: سوم این که ۱۳ آبان ۱۳۵۸ هنگامی رخ داد که آمریکا در اوج قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند سازه های عظیم قدرت امروزی خویش را ایجاد نکرده بود.

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: در این روز ما با آمریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه نقطه آن از تجاوز گری‌ها، مداخلات تهاجمی، اشغال‌ ها و کودتاها لبریز بود و رنج می‌برد
بیش‌ از چهل جنگ بزرگ در چهل نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه بیش‌از ۸ میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکاست، ابراز کرد: بیش‌ از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه های داخلی محصول سیاست ابر قدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بود با گسترش قدرت نظامی اهداف سیاسی خودش را دنبال کند.

وی بیان کرد: ۷۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در جهان هر کدام با دایره ای از یک تاثیر سیاسی تلاش کرده‌ است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند و آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورهای در تمام عالم بوده‌ است.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: انقلاب اسلامی توانست این فضای سلطه سیاسی را بهم بریزد و یک غلبه‌ای بی‌نظیر بر سیاست آمریکا اتفاق افتاد نظم سیاسی آمریکا که می‌خواست بر نیمی از سیاره زمین حکمرانی کند را بهم ریخت و این آغاز یک جهاد بزرگ از سوی ملت ایران بود تا عظمت از دست‌ رفته خود را بازیابی کند.

امام جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: ۱۳ آبان که امام راحل از آن به انقلاب دوم یاد کرد نشان داد ابهت ابرقدرتی آمریکا در جهان فروریخت و به مردم زیر سلطه آمریکا در اقصی نقاط عالم جرات قیام داد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴، اظهار کرد: مبارزه با استکبار و مبارزه با نظام سلطه تعطیل‌ پذیر نیست این جزء کارهای اساسی و مبانی انقلاب است یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلاً تابع قرآن نیستیم مبارزه با استکبار که تمام نمی‌شود.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: سیاست رژیم صهیونیستی ایجاد زمین سوخته است و علی‌رغم خسارت زیادی که به مردم وارد کرده‌ اما هیچ‌گونه دستاورد نظامی نداشته است.

خطیب جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: اسرائیل وعده حمله زمینی به غزه را با مانور و ژست نظامی گرفتن و تشکیل جلسه کابینه اضطراری انجام داد اما با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به این که ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی در تقویم کشور نام‌گذاری شده‌، بیان کرد: فرهنگ به مدیریت راهبردی نیاز دارد اول باید مشکلات فرهنگی جامعه را بررسی کرد در قدم دوم که واجب‌ ترین مسئله است باید ایمان و حرکت اسلامی و انقلابی و روح انقلاب در همه تصمیمات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم درباره دانشگاه‌ها آموزش‌ و پرورش، مسائل فرهنگ عمومی و رسانه‌ها بحث و تصمیم‌گیری کنیم باید جهت کلی گرایش، انقلاب و حرکت اسلامی باشد و همچنین جهت کارهای فرهنگی نیاز به بودجه و اعتبار است باید فکری کرد.

کد خبر 1731732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha