ضعف های فرهنگی را باید شناخت تا بدانیم چه چیز را باید اصلاح کرد

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه ضعف های فرهنگی را باید شناخت تا بدانیم چه چیز را باید اصلاح کرد و این همت عمومی می خواهد؛ افزود: دشمن به شدت توان خود را برای ضربه جدی به فرهنگ اصیل ملت ها از جمله ملت ایران گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه شب(13 آبان) در گفتگوی ویژه شبکه استانی سیما به مناسبت فرا رسیدن روز شورای فرهنگ عمومی؛ با بیان اینکه در بسیاری از متون معمولاً فرهنگ و تمدن در کنار هم آمده اند؛ افزود: تعریف واحدی در خصوص فرهنگ نمی توان ارائه داد اما در کنار تمدن که قرار می گیرد، خلاصه اندیشه ها، افکار و گرایش های انسان هایی است که در رفتار آنان تأثیر مستقیم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان فرهنگ عمومی را ناظر به توده های دانست و با افزودن اینکه این مسئله مربوط به بخش خاصی؛ در ادامه اظهار کرد: ادیان الهی بهترین فرهنگ ساز هستند؛ انبیای الهی آمدند تا دین و قوانین بی نقص آن را تبدیل به جریان قوی بین مردم کنند لذا چه زحمت ها متحمل شدند تا دین را بین مردم عملیاتی کنند.

وی دو جریان داخلی و خارجی را به شدت با فرهنگ درگیر دانست و منظور از جریان داخلی را هوی و هوس ها و گرایش های نفسانی و دشمن خارجی را کسانی دانست که از فرهنگ اصیلِ جاری در جامعه ضرر می بینند لذا رسانه ها، شبکه ها و مطبوعات هم به آن دامن می زنند که فرهنگ اصیل مردم را بگیرند و به نقطه مقابل فرهنگ اصیل خود بکشند و برای آن وقت و هزینه می کنند.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه ضعف های فرهنگی را باید شناخت تا بدانیم چه چیز را باید اصلاح کرد و این همت عمومی می خواهد؛ افزود: دشمن به شدت توان خود را برای ضربه جدی به فرهنگ اصیل ملت ها از جمله ملت ایران گذاشته است.

وی به سیر تعابیر رهبری از جنگ فرهنگی دشمن اشاره کرد که معظم له از تعابیری استفاده کردند تا هجمه دشمن را قوی تر نشان دهند؛ افزود: دشمن از جمله در دفاع مقدس از ما آسیب دید و ضربه خورد (و برای همین فرهنگ را نشانه می گیرد)

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به تغییر نقشه استعمارگران در مقایسه با 400 سال قبل تصریح کرد: آنها زمانی بر ذهن ها حکومت می کنند که فرهنگ را در اختیار بگیرند و اینکه رهبری تعابیر مختلف و هوشمندانه ای در مقاطع مختلف دارند الان تبدیل به جریانی شده که دشمن را خوب نشان می دهد که می خواهد بر ذهن ما مسلط شده و ضد فرهنگ را گسترش بدهند.

وی با تأکید بر اینکه هوشمندی مردم و اطلاعات وسیع و بالا می تواند خنثی کننده اهداف دشمن باشد؛ اظهار کرد: هر چه فرهنگ را قوی تر کرده و بیشتر از آن دفاع کنیم، نقشه دشمن هم بیشتر خنثی می شود.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش به شاخص های مهم فرهنگ از جمله اخلاق، انسان محوری و شناخت و معرفت بالا در مکتب شهدا به ویژه در مکتب شهید سلیمانی اشاره و تصریح کرد: با اینکه ایشان یک شخصیت تراز اول نظامی است اما تسلیم اخلاق و گزاره های اخلاقی است.

وی انسان محوری در مکتب حاج قاسم را بسیار قوی توصیف و بیان کرد: وقتی در همین جبهه مقاومت آن کسی که از نظر اعتقادات دینی با شهید سلیمانی سنخیت ندارد اما مورد تهاجم واقع می شود، از او همانگونه دفاع می کند که از هم مسلک خود؛ لذا اخلاق و انسان محوری زمانی می تواند خود را خوب نشان بدهد که شناخت خوبی از خود، اطراف و دشمن و نقشه های او داشته باشیم زیرا شهید سلیمانی عمیقا مسائل و دشمن را می شناخت و برای همین خروجی پیروزمندانه ای از صحنه می توانست داشته باشد.

کد خبر 1731982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha