مراسم ویژه‌ی بزرگداشت 13 آبان در مالزی برگزار شد

مراسم بزرگداشت 13 آبان 1402 در مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی (ره) در شهر کوالالامپور، مالزی در تاریخ 12 آبان 1402 مقارن با 3 نوامبر 2023 با حضور دانش آموزان، معلمان، جمعی از اولیا، کاردار سفارت ج.ا.ا. در مالزی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از ساعت 11 تا 13 برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای دسته جمعی سرود جمهوری اسلامی، مدیر مدرسه امام خمینی (ره)، احمدی، در آغاز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و مدعوین در رابطه با استکبار جهانی و علت نامگذاری 13 آبان سخنانی را اظهار داشتند و در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی برای دانش آموزان و حاضرین برخی از وقایع را تشریح کردند.

در ادامه جناب آقای بک‌صحرایی، کاردار سفارت ج.ا.ا. در مالزی، ضمن محکومیت استکبار جهانی از تمامی دانش آموزان خواستند که خوب درس بخوانند تا بتوانند به جامعه بشری خدمت کنند و در تقویت جامعه اسلامی در اقصا نقاط جهان کوشا باشند.

سخنران دیگر مراسم جناب آقای دکتر حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی ج.ا.ا. در مالزی بود. ایشان نیز ضمن اشاره به جنایات استکبار جهانی، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و افزودند: آبشخور آمریکا و اسرائیل هر دو یکی است، از اینرو اسلام و نظام اسلامی همواره با استکبار  در ستیز بوده‌است. ایشان ضمن اشاره به سالگرد تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه، به جایگاه ویژه حضرت امام، رشادت و شجاعت آن ابرمرد یگانه تاریخ اشاره کردند و افزودند: امام خمینی (ره) شجاعانه در مقابل استکبار ایستاد و در زمانی که تمام عالم از ابرقدرت‌ها واهمه داشتند، فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز هم پس از گذشت چهل و پنج سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، رهبر و زعیم مسلمانان جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای شجاعانه در مقابل اقدامات استکبار جهانی ایستاده و توانسته است بسیاری از مردم جهان را با خود همنوا کند؛ تا آنجا که می‌بینید در همین کشور مالزی و بسیاری از کشورها علیه اسرائیل مردم قیام کرده و در تظاهرات شرکت می‌کنند. امروز ایران اسلامی مفتخر است که پس از چهل و پنج سال مقاومت مردم جهان را با خود همصدا کرده‌است تا جملگی در مقابل استکبار بایستند.

از دیگر برنامه‌های این مراسم اجرای مسابقات مختلف فرهنگی میان دانش آموزان بود. و در پایان از دانش آموزان برتر  تقدیر گردید.

کد خبر 1732014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha