ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس

بهادرانی از ارسال هزار و ۵۰۰ اثر به بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس خبر داد و آن را رکوردی بی سابقه در ارسال اثر به این جشنواره عنوان کرد.

دانیال بهادرانی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از فارس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مقاومت گفت: به لطف خدا امسال و در بیست و پنجمین دوره از برگزاری این رویداد بین المللی، شاهد استقبال بی‌نظیر و رکوردی بی سابقه از حضور شاعران در این جشنواره هستیم به طوری که تا پایان مهلت ارسال اثر به این جشنواره تنها در استان فارس بیش از هزار ۵۰۰ اثر توسط دبیرخانه استانی دریافت شد.

بهادرانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دبیرخانه افزود: بلافاصله پس از پایان مهلت ارسال آثار در دهم آبان ماه دبیرخانه کار دسته‌بندی آثار ارسالی بر اساس موضوعات چندگانه جشنواره و همچنین کدگذاری آثار را آغاز کرده و پس از پایان مرحله کدگذاری دسته‌بندی داوری آثار آغاز می شود.

 دبیر علمی این جشنواره درباره اهمیت جمع آوری و تهیه آرشیو اشعار این دوره اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که از ابتدای شروع کار دبیرخانه آغاز شده است جمع آوری و تدوین مجموعه شعر دفاع مقدس و مقاومت این دوره از جشنواره است و همزمان با انجام فرایند کدگذاری و داوری اشعار،کار تدوین و چاپ کتاب این دوره از جشنواره در حال انجام است.

وی ادامه داد: به امید خدا در روز اختتامیه این جشنواره از این مجموعه گرانقدر که حاوی سروده‌های شاعران فارس در موضوعات این دوره از جشنواره است رونمایی می شود.

بهادرانی درباره فرایند داوری این دوره از جشنواره حماسه سپیداران بیان کرد: با توجه به کثرت اشعار ارسالی در این دوره از جشنواره پس از تکمیل مرحله جداسازی اشعار بر اساس موضوعات چندگانه، اشعار به صورت کدگذاری شده و بدون نام در اختیار  اساتید برجسته و داوران شعر استان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در پایان براساس میانگین امتیاز تعلق گرفته به هر شعر نفرات اول تا سوم و همچنین نفرات بعدی در بخش‌های مختلف موضوعی جشنواره تعیین می‌شوند.

دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت درباره برگزیدگان این جشنواره بیان کرد: پس از پایان فرایند داوری و تعیین نفرات برگزیده در مراسمی تحت عنوان اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت به نام حماسه سپیداران از برگزیدگان، دست اندرکاران و داوران این دوره از جشنواره با هدایای نقدی و معنوی تقدیر به عمل می‌آید.

بهادرانی در ادامه ضمن تشکر از استقبال کم نظیر و ارزشمند شاعران این خطه از ایران اسلامی در این دوره از کنگره، افزود: حضور آثار شاعران برجسته و اساتید شناخته شده شعر دفاع مقدس در کنار شاعران جوان و جوانه های شعر دفاع مقدس فارس در این دوره از جشنواره نشان دهنده علاقه وافر هنرمندان این سرزمین و آینده روشن ادبیات این خطه از ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: امید است روز به روز بیشتر شاهد ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت با زبان هنر و شعر خصوصا در بین مخاطبان جوان و نوجوان باشیم.

دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس ضمن تشکر از حمایت های اساتید و دست اندکاران این دوره از کنگره افزود: ارسال این حجم بی نظیر اثر آن هم تنها در یک استان، نشانه ای بارز از ارادت پرشور و علاقه پر شعور شاعران این خطه از ایران اسلامی به فرهنگ شهادت و مقاومت است که تصویری از حماسه و عشق را با زبان هنر بی نظیر شعر برای آیندگان به تصویر می کشد. 

وی با اشاره به اینکه اشعار شاعران استان فارس در حوزه دفاع مقدس و مقاومت همواره سرآمد و سرلوحه هنر بسیاری از فعالان حوزه پایداری و مقاومت بوده است، عنوان کرد: اشعاری که به این جشنواره ارسال شده در واقع آرشیو کاملی از حماسه سرایی‌ها، دلمویه‌ ها، شرح رشادت‌ها و مرثیه‌ سرایی شاعران و هنرمندان این دیار درباره دفاع مقدس و مقاومت است.

دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در پایان اظهار کرد: تلاش داریم این دوره از جشنواره در قالب کتاب در اختیار دیگر مخاطبان عرصه دفاع مقدس و مقاومت قرارگیرد تا آیینه ای روشن از فرهنگ مقاومت و هنر پایداری این دوره از نظام اسلامی برای آیندگان ایران عزیزمان باشد.

کد خبر 1732153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha