نشست‌های کتابخوانی از برنامه های مورد علاقه کودکان و نوجوانان کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین است

رجبی با بیان اینکه کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین در سال ۷۴ تاسیس شده است، گفت: ۲۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است که ۵ هزار جلد از آن مربوط به کتاب های رده سنی کودکان است.

معصومه رجبی، کتابدار کتابخانه «باقرالعلوم» واقع در روستای درسجین شهرستان ابهر که رتبه دوم نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را کسب کرده است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با یادآوری اینکه این کتابخانه در سال ۷۴ تاسیس شده است، گفت: ۲۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است که ۵ هزار جلد از آن مربوط به کتاب های رده سنی کودکان است.

وی به علاقه مردم این روستا به کتابخوانی گفت: کودکان و نوجوانان از مراجعین ثابت کتابخانه هستند و علاوه بر امانت کتاب از برنامه های جانبی کتابخانه نیز استفاده می کنند.

رجبی از اجرای برنامه های جمع خوانی، نمایشنامه خوانی، شاهنامه خوانی، کاردستی، نقاشی، قصه گویی، جمع خوانی و اوریگامی برای کودکان و کارگاه‌های نمددوزی، آشپزی، نقاشی، ویترای و نشست کتابخوان برای نوجوانان در این کتابخانه خبر داد و افزود: این فعالیت‌ها در راستای تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی باشد.

این کتابدار به برگزاری نشست کتابخوان برای علاقمندان به کتابخوانی در این کتابخانه اشاره کرد و گفت: در این نشست ها هر یک از حاضرین کتاب مورد علاقه خود را معرفی می‌کنند و در نتیجه هر نفر با چند کتاب آشنا شده و انگیزه مطالعه افزایش می‌یابد.

وی به اعتماد خانواده ها به این کتابخانه و حضور مستمر کودکان به همراه مادران نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم حضور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها افزایش یابد.

این کتابخانه در سال ۱۴۰۰ به عنوان کتابخانه برتر نهادی و در هفتمین جشنواره سراسری روستاها و عشایر دوستدار کتاب به عنوان برگزیده معرفی شده است.

کد خبر 1732191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha