برنامه‌ریزی برای مرمت مسجد جامع ساوه در دستور کار است

ضرغانی با اشاره به اینکه مسجد جامع ساوه از آثار شاخص استان است، گفت: برنامه‌ریزی برای مرمت مسجد جامع ساوه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، عزت الله ضرغامی امروز ( ۱۵ آبان) در دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در مسجد جامع ساوه، با اشاره به مرمت بناها تاریخی به ویژه مساجد در دستور کار قرار دارد، گفت: مسجد جامع ساوه از بناهای تاریخی و نشان از هویت دینی و ملی  و دارای قدمت هزار ساله، تمدن، فرهنگ ناملموس  و رفتار دینی و انسانی است.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه برنامه‌ریزی جدیدی برای مرمت آن خواهیم داشت، افزود: مسجد جامع تاریخی ساوه یکی از آثار شاخص این شهرستان است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تسریع مرمت این اثر اعتبارات ویژه‌ای با ردیف اعتباری ملی به این اثر تخصیص می‌دهد.

وی با بیان اینکه بنیه تاریخی، صنعت و کشاورزی، شهرستان ساوه را برجسته کرده است، ادامه داد: ساوه شهرستان بسیار بزرگی است هر چند نام انار برند و به نوعی معرف این شهرستان است اما ساوه تاریخچه فرهنگی، تمدنی و ارزش‌ها و مزیت‌هایی دارد که آن را در کشور برجسته می‌کند.

برنامه‌ریزی برای مرمت مسجد جامع ساوه در دستور کار است

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جشنواره انار از ابعاد مختلف اظهار کرد:  انار میوه بهشتی و از نعمت‌های برگزیده خداوند متعال است و این نعمت آن‌قدر برجسته است که خداوند از آن نام می‌برد.

ضرغامی ضمن تشکر از مردم ساوه که از این نعمت الهی به خوب پاسداری می‌کنند، بیان کرد: ۱۰ هزار هکتار باغات انار ساوه باعث شده این شهرستان رتبه اول تولید انار در سطح ملی و داری جایگاه برجسته جهانی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با بیان اینکه محصولات جنبی و فرآوری انار بسیار مورد توجه است، اظهار کرد: خوشبختانه حوزه صنعتی ساوه نیز با وجود اینکه اولین شهر صنعتی کشور است در این شهرستان، بسیار برجسته است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه بسته‌بندی و تبلیغ محصولات با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: باید توجه ویژه‌ای به این حوزه برای عرضه محصول در داخل و خارج کشور داشته باشیم.

مجمع خیرین میراث فرهنگی راه اندازی شد

برنامه‌ریزی برای مرمت مسجد جامع ساوه در دستور کار است

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز  به منظور حضور در دومین جشنواره انار ساوه، رونمایی از گواهینامه ثبت ملی این جشنواره و افتتاح نمایشگاه ذیل این جشنواره در مسجد جامع ساوه وارد استان مرکزی شد.

در حاشیه برگزاری جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه در مسجد جامع این شهر، گواهینامه ثبت رویداد جشنواره تولید و صادرات انار ساوه با شماره ۲۰۱۲۷۵۰ توسط عزت الله ضرغامی رونمایی و مجمع خیرین میراث فرهنگی راه اندازی شد

بازدید از عمارت حاکم و حضور در آرامگاه اشموئیل نبی در بخش مرکزی شهرستان ساوه از برنامه های سفر نیم روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

کد خبر 1732272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha