آسیب به ۱۹۲ مسجد از آغاز حمله صهیونیست‌ها به غزه

رئیس دفتر رسانه‌های دولتی در غزه در نشست خبری عصر دوشنبه تاکید کرد که ۱۹۲ مسجد از آغاز حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه آسیب دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه شامگاه دوشنبه اعلام کرد: تعداد مساجد آسیب دیده از جنگ آغاز شده توسط اسرائیل در نوار غزه به ۱۹۲ مسجد رسیده است.

رئیس دفتر در این نشست خبری گفت: ۱۹۲ مسجد بر اثر تجاوزات آسیب دیدند که از این تعداد ۵۶ مسجد به طور کامل تخریب شده است و ۳ کلیسا هدف قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۹۲ نفر از کادر درمانی و بهداشتی و ۳۲ دستگاه آمبولانس تخریب، ۱۱۳ موسسه بهداشتی به شدت آسیب دیدند و ۱۶ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشت از دسترس خارج شدند.

سلامه معروف ادامه داد: ۲۲۲ هزار واحد مسکونی خسارت دیده، ۱۰ هزار ساختمان و ۴۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است.

وی تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست، ۲۲۲ مدرسه را تخریب کردند و خسارات فراوانی به این مدرسه وارد کردند، ۶۰ مدرسه را از کار انداختند و ۸۸ مقر دولتی را از آغاز تجاوزات منهدم کردند.

وی افزود: اشغالگران همچنین مرتکب تخلفات متعددی علیه کارکنان دولتی و روزنامه نگاران شدند، به طوری که ۴۷ خبرنگار، ۵۳ امام جماعت و مبلغ و ۱۸ پرسنل دفاع مدنی و امداد و نجات به شهادت رساندند.

کد خبر 1732352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha