همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر برگزار می شود

همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن‌ها از سلسله همایش های نظریه انتظار برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام الهی‌نژاد، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهشی امروز(سه شنبه ۱۶ آبان‌ماه) در نشست خبری همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن‌ها» با اشاره به اهداف همایش تصریح کرد: شناخت جریان‌های آسیب‌زا، آشنایی با مؤلفه‌های جریان‌های انحرافی، بررسی فرصت‌ها و تهدیدها و آینده پژوهی این آسیب ها و تاثیرآن بر آینده جامعه، و فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی مهدویت در فضای حقیقی در میان مردم از طریق برگزاری چنین همایش‌هایی از جمله اهداف همایش است.

وی در ادامه به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: مفهوم شناسی جریان‌های انحرافی مهدویت، گونه‌شناسی جرریان‌های انحرافی، بسترها و علل، مبانی و شاخصه‌های جریان‌های انحرافی، شیوه‌ها و شگردها، راهبردها و راهکارهای پیشگیری، راهبردها و راهکارهای مواجهه و آینده پژوهی از محورهای این همایش است.

حجت الاسلام شهبازیان دبیر علمی همایش  نیز در این نشست با اشاره به آثار دریافتی گفت: ۸۵ چکیده مقالات به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

دبیر علمی همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن‌ها ادامه داد: در همین راستان ۱۴ کرسی و نشست تخصصی برگزار شده و سه هزار و ۵۰۰ صفحه محتوا تولید شده است.

وی تصریح کرد: آیت الله کریمی جهرمی از مراجع عظام تقلید و حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانان آیین افتتاحیه این همایش و آیت الله نجم الدین طبسی، استاد درس خارج فقه و مهدویت و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنران آیین پایانی این همایش هستند.

لازم به ذکر است همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها پنج شنبه ۱۸ آبان در دو نوبت صبح و بعد از ظهردر سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

کد خبر 1732391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha