از گلایه امام‌جمعه تربت‌ به عدم حضور همه اعضا در شورا تا برگزاری کنسرت سالار عقیلی در جشن زعفران

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه گفت: تنها چهار نفر از اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در جلسه امروز حضور دارند، در حالیکه تعداد اعضای اصلی این شورا ۲۲ نفر است و این مسئله باید بررسی و تدبیر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه افزود: اهمیت این موضوع زمانی برای اعضای این جلسه بیشتر مشخص می‌شود که بدانند شورای فرهنگ عمومی یک مرجع مهم قانون‌گذاری در حوزه فرهنگ عمومی وحضور اعضا در این شورا طبق قانون الزامی است.

وی تصریح کرد: برپایی چنین جلسه مهمی به این شکل و با حضور اندک اعضاء شایسته شهرستان تربت حیدریه نیست و هیچ خروجی مناسبی از این شورا بیرون نمی‌آید.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی فرماندار تربت‌حیدریه نیز از برگزاری کنسرت موسیقی هنرمند بزرگ کشور سالار عقیلی در پایان فصل برداشت زعفران، جشن شکرگذاری این محصول محوری و دیگر محصولات کشاورزی خاص این خطه نظیر سیب‌زمینی، گندم و بادام در ۲۵ آبان ماه امسال خبر داد.

جعفر رضوانی افزود: در این جشنواره ضمن آشنا کردن مردم با خواص زعفران و فرهنگ‌سازی مصرف آن در سبد روزانه خانوار ایرانی، روی خاستگاه کنونی زعفران نیز کار می شود، اکنون تربت‌حیدریه بیشترین سهم را در تولید این محصول دارد.

کنسرت موسیقی سالار عقیلی نیازمند مجوز است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز گفت: اگر بنا به برپایی جشن شکرگزاری با حضور سالار عقیلی در این شهرستان است، حتما باید مصوبه شورای فرهنگ عمومی را داشته‌ باشد تا بتوانیم بر اساس آن کار را پیش بریم.

امیر قربانی با اشاره به میزبانی ضعیف تربت‌حیدریه در برپایی نخستین جشنواره ملی «لالایی‌خوانی» که مهرماه امسال برگزار شد، افزود: با وجودی که جشنواره دارای مصوبه بود، اما در میانه راه دستگاه‌هایی که قول مساعدت داده‌ بودند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه را رها کرده و ما در مقابل یک کار انجام شده قرار گرفتیم.

وی اظهار کرد: آنچه در ذهن داشتیم قرار گرفتن تربت‌حیدریه در ویترین بزرگی مملو از عقبه فرهنگی و تاریخی یک دیار کهن بود که با کمال تاسف نتواستیم این خطه را آن طور که باید و شاید در شان خودش معرفی کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1732441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha