نام نویسی ۱۰ مازندرانی برای کسب کرسی در مجلس خبرگان رهبری|راهبرد اصلی دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است

عزیززاده گرجی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به جایگاه انتخابات در ایران اسلامی، گفت: چهار راهبرد مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت با هدف برگزاری انتخابات باشکوه و برخوردار از مشارکت حداکثری مردم مورد توجه مسئولین امر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در شورای اداری که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۲۷مهر ماه تا سوم آبان ماه جاری به مدت یک هفته به صورت اینترنتی انجام شد، اظهار کرد: ۷۴۸نفر در طی هفت روز ثبت نامشان را نهایی کردند که نسبت به مدت مشابه مجلس یازدهم ۷۵.۱۸درصد افزایش داشت.

وی درخصوص تفکیک جنسیتی داوطلبان گفت: ۶۹۰نفر از ثبت نام کنندگان را آقایان و ۵۸نفر را بانوان تشکیل می دهند.

عزیز زاده گرجی با بیان اینکه ۱۸۸نفر از ثبت نام شدگان سابقه ایثارگری دارند، افزود: ۲۹نفر از ثبت نام شدگان دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی هستند. نسبت به دوره گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

نام نویسی ۱۰ مازندرانی برای کسب کرسی در مجلس خبرگان رهبری|راهبرد اصلی دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است

وی با بیان اینکه شرایط سنی ثبت نام کنندگان در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی را بین ۳۰ تا ۷۵سال اعلام کرد و یادآورشد: بیشترین شرکت کننده‌ها در دوره سنی ۴۰ تا ۴۵ سال هستند، ۱۴۳نفر از مجموع ثبت نامی ها را شامل می شود، ادامه داد: ۱۹ درصد داوطلبان در این گروه سنی قرار دارند. همچنین کمترین بین گروه سنی ۷۰تا ۷۵سال بود که ۶نفر بو که یک درصد از مجموع ثبت نامی ها را به خود اختصاص داد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندرن با بیان اینکه بیشترین داوطلبان در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد هستند، گفت:۵۷۱نفر ثبت نامی ها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستندکه ۷۶ درصد از مجموع ثبت نامی ها را به خود اختصاص داد.

وی درخصوص ترکیب شغلی داوطلبان افزود:۲۷۷نفر ثبت نامی ها  از بخش کارمند هستند.

عزیززاده گرجی بیان کرد: مشمولین ماده ۳۲داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز با ۴۳درصد افزایش در این دوره ۲۰نفر بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین شمار ثبت نام مربوط به حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه، جویبار و سیمرغ بوده است، افزود: ۱۴۲ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام خود را نهایی کردند و نوشهر، چالوس و کلاردشت نیزبا ۵۳نفر ثبت نامی کمترین آمار ثبت نامی ها را به خود اختصاص دادند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه روند دریافت سوابق داوطلبان از مراجع پنجگانه از۲۸مهرماه یک روز بعد از ثبت نام آغاز شد و تا ۱۳آبان ماه جاری ادامه داد، گفت: سه هزار و ۷۴۰ استعلام به مراجع پنجگانه ارسال شد و تمامی مراجع پنجگانه به استعلام‌ها پاسخ دادند.

وی با اشاره به ثبت نام ششمین دوره داوطلبان مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از چهاردهم آبان ماه تا ۲۰آبان ماه ثبت نام مجلس خبرگان رهبری در مراکز فرمانداری استان ها، وزارت کشور و فرمانداری قم انجام می شود.

عزیززاده یادآورشد: تاکنون تعداد ۱۰ نفر در استان نام نویسی کرده‌اند و از مجموع این تعداد هشت نفر سابقه ایثارگری دارند و چهار نفر سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس خبرگان را دارا هستند.

وی درخصوص ترکیب سنی ثبت نام نهایی شدگان مجلس خبرگان رهبری گفت: یک نفر بین سنین ۴۱تا۵۰سال، یک نفر بین سنین ۵۱تا ۶۰سال و چهار نفر بین سنین ۶۱تا۷۰ سال و چهار نفر بالای ۷۰سال هستند.

عزیز زاده گرجی با بیان اینکه ۵۹ حوزه مستقل انتخابات در استان وجود دارد، افزود:حوزه های انتخابات استان ۹حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳حوزه شهرستانی و ۳۷حوزه بخشی را شامل می شود.

 وی یادآورشد: ۹۳۸ نفر در استان مازندران در قالب هیأت‌های اجرایی مشغول فعالیت هستند که ۴۸ نفر را بانوان و ۸۹۰نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

عزیززاده گرجی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به جایگاه انتخابات در ایران اسلامی، گفت: چهار راهبرد مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت با هدف برگزاری انتخابات باشکوه و برخوردار از مشارکت حداکثری مردم مورد توجه مسئولین امر باشد.

کد خبر 1732585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha