برترین‌های سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور ۱۰ نمایش صحنه ای و سه اثر خیابانی برگزار شد که در پایان با رای داوران متشکل از سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی برترین های این دوره معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور ۱۰ نمایش صحنه ای و سه اثر خیابانی برگزار شد که در پایان با رای داوران متشکل از سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی برترین های این دوره معرفی و تجلیل شدند.

بخش صحنه‌ای:
نمایش‌های برتر برای معرفی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ترتیب اولویت:
نمایش «من هر وقت دیدمت، داشتی میرفتی»، نمایش «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» و نمایش «تکرار»
کارگردانی:
هیئت داوران به اتفاق آرا در این بخش برگزیده‌ را به شرح زیر معرفی کرد؛
مریم سلیمانی بابادی و مهدی جعفری فارسانی برای کارگردانی نمایش من هر وقت دیدمت، داشتی میرفتی، حسین وکیلی برای کارگردانی نمایش عاشقانه، عامدانه، قاتلانه و امیر محمد اسدی برای کارگردانی نمایش تکرار 
بازیگری مرد: 
هیئت داوران در این بخش از میان هفت کاندیدا به ترتیب افراد زیر را به عنوان بازیگران برتر این دوره از جشنواره معرفی کرد؛
مهدی جعفری فارسانی برای بازی در نمایش «من هر وقت دیدمت، داشتی میرفتی»، امیرمحمد اسدی برای بازی در نمایش «تکرار» و مصطفی رئیسی برای بازی در نمایش «حریر و ماهیگیر»  
شایسته تقدیر: سعادت باقری برای بازی در نمایش «آخرین حکایت فرهاد»  
بازیگری زن: 
هیئت داوران از میان ۹ کاندیدای این‌ بخش گزینه های زیر را به عنوان نفرات برتر بازیگری زن اعلام کرد؛
کیمیا جانبازفرد برای ایفای نقش در نمایش «من هر وقت دیدمت، داشتی میرفتی»، ندا قاسم پور برای ایفای نقش در نمایش «من هر وقت دیدمت، داشتی میرفتی» و مهلا رضایی برای ایفای نقش در نمایش «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه»  
شایسته تقدیر:  
ریحانه خسروی برای بازی در نمایش «برانکو باریچو» و حکیمه ایدر برای بازی در نمایش «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه»  
نمایش‌نامه‌نویسی:
هیات داوران با احترام به نویسندگان غیربومی زنده‌ یاد علی حاتمی، جمشید خانیان، مهدی میرباقری، ساناز بیان و ندا ثابتی که از آثارشان در جشنواره سی و پنجم استفاده شد و با سپاس از رضا ولی‌پور و جواد خاکسار حقانی به اتفاق آرا تنها یک‌ برگزیده را در این بخش اعلام کرد؛
 مهدی جعفری فارسانی و مریم سلیمانی بابادی برای نمایش «من هر وقت دیدمت، داشتی میرفتی»  
پوستر و برو شور:
در این بخش هیئت داوران چهار کاندیدا را معرفی کرد که در پایان «امید مردانی بروجنی» برای طراحی پوستر و بروشور نمایش آخرین حکایت فرهاد توانست لوح تقدیر و هدیه نقدی را از آن خود کند.
موسیقی:
داوران سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری در این بخش از میان چهار کاندیدای در نظر گرفته شده، ۲ مورد را انتخاب کرد که بر این اساس جایزه برگزیده موسیقی به اسماعیل بهداروند برای ساخت و اجرای موسیقی «حریر و ماهیگیر» اهدا شد.  
همچنین سروش خسروی برای ساخت و اجرای موسیقی «شهر شکلاتی» به عنوان نفر شایسته تقدیر در این بخش معرفی و هدیه خود را دریافت کرد.
طراحی لباس:
هیئت داوران ۲ کاندیدا برای این بخش در نظر داشت که لوح تقدیر و هدیه نقدی طراحی لباس را به مریم «بنی طالبی دهکردی» برای طراحی لباس بازیگران شهر شکلاتی اهدا کرد.
نورپردازی:
داوران جشنواره سی و پنجم با هدف اهمیت بخشی به جایگاه نور در تئاتر، یک گزینه تقدیری در این حوزه معرفی کردند که بر این اساس «کیانوش ابراهیمی» توانست برای نورپردازی نمایش تکرار نظر موافق هیئت داوران را به دست آورد.
طراحی صحنه:  
هیات داوران در این بخش ۶ کاندیدا را معرفی کرد که در پایان بنا به اعلام نظر نهایی، جایزه ویژه هیئت داوران شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به دلیل اهمیت ویژه به استفاده از مولتی‌مدیا و تصویرسازی در نمایش به گروه تصویرسازی نمایش «شهر شکلاتی» تعلق گرفت.
همچنین در این بخش بنا به نظر داوران، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و هدیه نقدی تعلق گرفت به «عباس امینیان» برای طراحی صحنه نمایش برانکو باریچو و لوح تقدیر و هدیه نقدی این‌ بخش هم به «فهیم خسروی» برای طراحی صحنه نمایش تکرار اهدا شد.
بخش خیابانی، نمایش برتر:
هیئت داوران به دلیل کمبود کیفیت و کمیت در نمایش‌های خیابانی حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری به اتفاق آرا هیچ اثری را به عنوان نمایش برگزیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی نکرد.
بازیگری مرد:
محمد حیدری برای بازی در نمایش پیدای پنهان 
بازیگری زن:
ویدا اردشیری برای ایفای‌ نقش‌ در نمایش ننه یوسف 
گریم:
امیر حسین سمیعی گریمور نمایش ننه یوسف
کد خبر 1732754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha