فرهنگ کتابخوانی در خانواده نهادینه شود

حجت الاسلام حمید بامری با بیان اینکه مطالعه زندگینامه دانشمندان و فرزانگان دینی و ملی بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتاب خواندن را باید در خانواده ترویج و نهادینه کرد و ساعتی برای مطالعه اعضای خانواده اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۹ آبان ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از مهمترین و بهترین مسیرها برای تربیت فرزندان صالح انتخاب همسر شایسته است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: خانواده مهم‌ترین جایگاه برای رشد دادن به شخصیت فرزندان است و فرزندان ویژگی‌های عاطفی و رفتاری خود را از پدر و مادر به ارث می‌برند.



وی بیان کرد: قرآن کریم به انتخاب همسر بسیار تاکید و سفارش دارد و در سوره تحریم آیه ۵ خدای متعال به بیان ویژگی‌های همسران شایسته همچون ایمان، اسلام، متواضع بودن، توبه کننده، اهل کار می پردازد.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: ازدواج امری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و کامیابی یا شکست در آن در زندگی آینده شما و فرزندانتان بسیار تاثیر دارد و این یک شرط دارد و آن هم انتخاب همسر نیکو در زندگی است.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه یکی از با اهمیت‌ترین اصول برای انتخاب همسر دیندار بودن است، اظهار کرد: انسان دیندار معمولاً در زندگی تلاش می‌کند تا فضای آرامی برای همسرش فراهم کند و در تربیت فرزندان خود تلاش می‌کند حدود الهی را رعایت کند.

وی با اشاره به ۲۱ آبان ماه گرامیداشت شهدای جهاد خودکفایی، عنوان کرد: پرچمدار این قافله شهیدان سردار مخلص اسلام حسن تهرانی مقدم بود، آن سردار دانشمند و متقی که همچنان مجهول القدر است و کمتر کسی درباره او و عظمت شخصیت و کار او با خبر بود تا اینکه مقام معظم رهبری در پیام تسلیت شهادت این مرد بزرگ او را به همگان شناساند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: شهید تهرانی مقدم به تبعیت از تدابیر امام جامعه نگاهش فرا مرزی بود و فقط ایران را نمی‌دید بلکه با نگاه بلندش به فردا نگاه می‌کرد.



امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: شهید تهرانی مقدم بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان را بالا برد و بخش عمده‌ای از امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد و خواب دشمن برای هرگونه تجاوز به حریم وطن اسلامی را آشفته کرد.

وی با یادآور شدن ۲۴ آبان سالروز رحلت علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، بیان کرد: این شخصیت والا و برجسته دینی خصیصه‌ های روحی و اخلاقی فراوانی دارد و در میان همه خصلت‌های ممتاز این عالم فرزانه دو ویژگی ایشان بسیار شاخص و محوری است.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: اولین ویژگی التزام علمی و عملی ایشان به مفاهیم و معارف اسلام ناب و اصیل و دوم   ارادت و مودت و محبت بسیار عمیق ایشان نسبت به حضرات معصومین (ع) است.

خطیب جمعه عنبرآباد با گرامیداشت ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ضرورت رشد و تعالی جامعه است در این میان ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه مطالعه زندگینامه دانشمندان و فرزانگان دینی و ملی بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتاب خواندن را باید در خانواده ترویج و نهادینه کرد و ساعتی برای مطالعه اعضای خانواده اختصاص داده شود.

حجت الاسلام بامری با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، اظهار کرد: امروز غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است و این موضوع در سخنان دبیر کل حکیم و شجاع حزب الله مورد تاکید قرار گرفته است سخنان اخیر سید حسن نصرالله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرد.



امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راه کنش‌های میدانی و محیطی خود را به صراحت اعلام نخواهد کرد که این یک قاعده اصلی جنگ است و
جبهه مقاومت یقین دارد که رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد است.

کد خبر 1732770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha