برگزاری بیش از 600 عنوان برنامه همزمان با هفته کتاب در کتابخانه های عمومی یزد

رفیعی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته کتاب در استان یزد گفت: برگزاری بیش از 600 عنوان برنامه همزمان با هفته کتاب در کتابخانه های عمومی یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محمد محسن رفیعی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: این هفته از ۲۳ آبان تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» اجرا می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: بیش از ۶۰۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در استان برگزار می‌شود که برگزاری پویش کتابخوانی، غبار روبی گلزار شهدا، افتتاح نمایشگاه عکس و… از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد ادامه داد: آغاز ساعت کتابخوانی در مدارس و هشت مدرسه با بیش از ۴۰۰ کلاس درس انشا و ادبیات از جمله برنامه‌های دیگر ما است که ۴۰ کتابدار آموزش دیده در مدارس حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های ویژه ترویج کتابخوانی را اجرا می‌کنند.

رفیعی گفت: امیدواریم این طرح در آینده در کل مدارس اجرا شود و شاهد توجه بیشتر به کتاب و کتابداران باشیم و فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم.

وی بیان کرد: ویژه برنامه رونمایی نویسندگان کوچک با همکاری نشریه کودک یزد، افتتاح کتابخانه‌های آیت الله ابوترابی زارچ، حضور در کتابفروشی‌ها و همایش کتابداران استانی از جمله برنامه‌های دیگر هفته کتاب است.

وی گفت: در استان ۱۱۲ باب کتابخانه بابیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۱۰۵ هزار عضو داریم و ۸.۵ درصد مردم استان عضو کتابخانه‌ها هستند.

رفیعی گفت: در شاخص‌های کمی رتبه یک تا سوم از لحاظ سرانه‌ها در کشور داریم.

وی افزود: یکی از ساختارهای مهم ما انجمن‌ها هستند که با حضور استاندار برگزار می‌شود و مهمترین مصوبات آن ساخت کتابخانه مرکزی اردکان و ساخت کتابخانه اسفندآباد و آیت الله حائری اردکان بوده است.

وی گفت: بیش از ۱۲ هزار فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان انجام شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: همایش کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری پویش کتاب من و قصه‌های باباآذر با ۱۸۸۸ اثر نیز از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

وی گفت: با همکاری و تعامل شهرداری‌ها شاهد اختصاص سهم نیم درصد بوده‌ایم و علاوه بر این، شهرداری در راستای به روزرسانی منابع از کتابخانه‌ها حمایت کرده‌اند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: ۳۲۰ کلاس اوقات فراغت برای دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها برگزار شده و در این راستا زوج‌های جوان کتابدار نیز تجلیل شده‌اند.

رفیعی بیان کرد: کتابخانه علامه جعفری تنها مرکز فرهنگی در حسن آباد است که اتفاقات خوبی در این کتابخانه در حال رخ دادن است.

کد خبر 1733148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha