ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

حجت الاسلام حبیبی گفت: در راستای جذب هر چه بیشتر نوجوانان و کودکان به مساجد نیاز است که فضای معنوی شادی در مسجد ایجاد و بزرگترها نیز سعه صبر بیشتری برای حضور کودکان در مسجد داشته باشند

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر محله امام زاده عبد الله ملایر یکی از محلات کمتر برخوردار این شهر است که طی سالهای اخیربا فعالیت های خوب فرهنگی  وجهادی دغدغه مندان حوزه فرهنگی و روحانیت  فعالیت های خوب جهادی در این منطقه انجام شده است.

ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

 امام زاده عبد الله ملایر مکان زیارتی  برای مردم این شهرستان است که  شجره  این مکان مقدس به امام جعفر صادق(ع) می‌رسد و این امام همام از نوادگان آن حضرت است.

ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

 همچنین مقبره مرحوم آیت الله سید محمد میرشاهولد روحانی برجسته و رهبر مبارزات مردم ملایر و اولین امام جمعه این شهر در این مکان مقدس است ودر طول سال به ویژه مناسبتهای ملی و مذهبی این مکان مقدس محل زیارت عاشقان و دلدگان و عاشقان ائمه اطهار است.

ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

این مکان مقدس دارای مسجدی به همین نام است که با وجود داشتن هئیت امنا برنامه های مختلفی در این مسجد برگزار می‌شود.

مرکز «افق» امامزاده عبدالله(ع) ملایر نیز زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در این مکان فعالیت دارد که  این مرکز به صورت شاخص در این بقعه متبرکه برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را برگزار می شود.

این بقعه دارای دو پایگاه بسیج شامل خواهران و برادران است که در طول سال فعالیت  های آموزشی و کلاس های هنری و فرهنگی در این مکان برگزار می شود.

ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

همچنین کانون فرهنگی و هنری  خواهران نیز به عنولن یکی از کانون های پویا و فعال در این مکان در طول سال برنامه های مختلفی را دارد که برنامه های مختلف در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از فعالیت های شاخص این کانون در حوزه های مختلف است.

برپایی همه روزه نماز جماعت در مسجد امام زاده عبد الله ملایر، دعای ندبه، دعای توسل، کلاس آموزش احکام برای بانوان و .... از دیگر فعالیت ها در این مکان مقدس است.

حجت الاسلام مجید حبیبی یکی از روحانیون جوان و جهادی ملایر است که مدتی است در محله امام زاده عبد الله ملایر به عنوان امام محله  فعالیت دارد  و تا کنون فعالیت های فرهنگی ارزشمندی را در محله امام زاده عبد الله و  دو مسجد امام زاده عبد الله و مسجد صاحب الزمان این محله  داشته است.

ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

وی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه امام محله و مدیر پایگاه فرهنگی مسجد صاحب الزمان(عج) نیز هست گفت: حدود یک هزار ساعت کار فرهنگی  و آموزشی دراین منطقه و دیگر مناطق این محلات داشتیم.

  امام محله امام زاده عبد الله ملایر ضمن تقدیر از همه افراد همکاری کننده در طرح های جهادی و فرهنگی در این محله  به برگزاری محافل انس با قرآن به صورت محافل انس با قرآن خانوادگی ، مناسبتی، ویژه وکودکان  حفظ سورهای کوچک و جزء 30 قرآن برای کودکان و.. به عنوان فعالیتهای شاخص قرآنی در مساجد امام زاده عبد الله و مسجد صاحب الزمان  و بوستانهای شهراشاره کرد و افزود: این برنامه با استقبال خوبی همراه بوده است.

ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

  وی برپایی کافه گفتگو، کافه کتاب، طرح های فرهنگی در راستای فرهنگی مهدوی با رویکرد کودکانه و... را نیز از دیگر برنامه های فرهنگی و جهادی برشمرد و تصریح کرد: برگزاری طرح مدرسه حجاب و طرح مدرسه احکام و همچنین  قصه با مضامین مختلف به صورت نمایشی و پرده خوانی در مکان های فرهنگی و تاریخی شهرستان از دیگر فعالیت ها بوده است.

حجت الاسلام حبیبی همچنین برپایی هئیت نوجوانان در مناسبتهای مذهبی ماه محرم ، برپایی ایستگاه های کودکانه  ویژه با حضور کودکان و نوجوانان  در ماه و محرم وایجاد فرهنگی  نذری دادن توسط بچه ها  و... از دیگر برنامه ها در این مکان بوده است.

ایجاد فضای معنوی شاد عاملی مهم در جذب کودکان به مساجد

وی به تشکیل کارگروه هایی  آموزشی در حوزه های مختلف، دوره های مشاوره، کلاس های کمک آموزشی ، کلاسهای هنری مانند سبد بافی، خیاطی و.. با هدف ایجاد اشتغال و توانمند سازی بانوان و خانواده های نیازمند و  از دیگر فعالیت های شاخثص در این مدت بوده است.

حبیبی ضمن تقدیر از همه فعالان در حوزهای مختلف فرهنگی، هنری، جهادی و... در راستای پیشرفت محله امام زاده عبد الله ملایر  تاکید کرد: در راستای جذب هر چه بیشتر نوجوانان و کودکان به مساجد نیاز است که هئیت امنای مساجد، بزرگترها به ویژه افراد مسن تر صبر و حوصله بیشتری به خرج داده و با توجه به اینکه کودکان پر انرژی بوده و دوست دارند فضایی کودکانه به بازی و سرگرمی مشغول شوند این فضا در مساجد برای کودکان فراهم باشد تا  فضای مسجد را فضایی امن  دانسته و در کنار بزرگترها  از این فضای معنوی استفاده کنند.

علی تکلو ملایر

کد خبر 1733374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha