هنر شهدا رسیدن به قله ایمان و تبعیت از ولایت بود

حجت الاسلام ماندگاری گفت: هنر شهدا ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بود و جان خود را گذاشتند تا مردم حق و باطل را بشناسند؛ امروز غزه، بیش از ۱۱ هزار شهید داده که مردم عالم حق و باطل را بفهمند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه (۲۳ آبان) در یادواره شهدای هنرمند استان اظهار کرد: امشب مهمان ۲۵ شهید هنرمند خراسان جنوبی هستیم البته همه شهدا هنرمند بودند چون امام راحل فرمود: «شهادت هنر مردان خداست»، در این عالم کسی هنر داشته باشد به قله برسد، هنرمند است.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: شهادت یک نوع هنرمندی است چون خداوند این میدان مسابقه عالم را قرار داده است و در آیه ۲ سوره مُلک می‌فرماید: «خدایی که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدامیک از شما کار بهتری انجام می‌دهید و اوست عزّتمند و آمرزنده.»

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۳۰ سوره بقره فرموده که خلیفة الهی بهترین جایگاه است که مصداق اکمل آن اولیای الهی هستند، تصریح کرد: بر اساس آیه ۶۹ سوره نساء، شهدا هم آنقدر در این عالم هنرنمایی کردند که رسیدند به جایی که کنار اولیای الهی باشند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره اعراف، ادامه داد: هنر این نیست که انسان، انسان به دنیا بیاید اما حیوان از دنیا بروند چون این وضعیت عین بی‌هنری است.

رئیس مؤسسه سیره شهدا گفت: کسانی که امروز صدای مردم غزه و ناله‌های بچه‌های یتیم و مادران و مردم مظلوم دنیا را نمی‌شنوند مصداق آیه ۱۷۹ سوره اعراف هستند که« و همانا بسیاری از جنّ و انس را برای دوزخ آفریدیم، (که سرانجامشان به آنجا می‌کشد، چرا که) آنان دلهایی دارند که با آن حقّ را درک نمی‌کنند و چشمانی دارند که با آن نمی‌بینند و گوش هایی دارند که با آن نمی‌شنوند، آنان همچون چهارپایان، بلکه گمراه‌ترند، آنان همان غافلانند.»

وی به آیه ۲۲ سوره قاف اشاره کرد و افزود: چنین کسانی زمانی می‌فهمند حیوان شدند که روز سخت مرگشان فرا برسد و پرده از کارشان برانداخته شود و چشم بصیرت آنان بیناتر شود.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: شهدا هنرشان این بود که انسان به دنیا آمدند اما از فرشتگان بالاتر رفتند و به نزدیکی مرز ولی الله رسیدند و براساس آیات قرآن، شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند(عند ربهم یرزقون).

مدرس حوزه با بیان اینکه هنر شهدا این بود که از مرز انسانیت بالاتر رفتند و هم قطار اولیای الهی شدند و به مقامی رسیدند که عند ربهم یرزقون هستند، با ذکر خاطراتی از عنایت ویژه شهدا گفت: هنر شهدا این است که به خدا رسیدند و همانگونه که کار برای خدا نشد، ندارد؛ کار برای آنان هم که وصل به خدا شدند، نشد، ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار برای خدا آسان است، بیان کرد: ما وظیفه خود را انجام دهیم شکستن پهلوی، صدام، کمونیست، منافقین و داعش برای خدا کاری نداشت، پس شکست اسرائیل و امریکا هم برای خدا کاری ندارد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه هنر شهدا آیه آخر سوره بقره است چون مثل پیامبر(ص) به خدا و وعده‌های الهی ایمان داشتند، افزود: امروز مردم مظلوم غزه و فلسطین و لبنان به قله ایمان رسیدند لذا دختر بچه غزه‌ای با اینکه ترکش خورده و همه عزیزانش شهید شدند، در گفتگو با خبرنگار می‌گوید این جنگ آزمون بزرگ الهی است.

به گفته وی؛ هنر شهدا و شهدای هنرمند این بود که به قله ایمان رسیدند و در این دنیای ضعف ایمان به ما گفتند: «وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ هرکس بر خدا توکل نماید، خدا او را کفایت می‌کند.»

استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: اسرائیل در حال احتضار است و حتی با کمک امریکا و کشورهای اروپاییان هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه هنر شهدا تحقق سوره «عصر» بود که از خسارت بیرون آمدند، افزود: امروز مشکل جامعه ما این است که خدا را گم کردیم در حالی که خدا در اول محاسبات رزمندگان و شهدا بود و فهمیدند که خدا ابرقدرت عالم هستی است اما برخی از کسانی که ادعا دارند و تحصیلکرده هم هستند، هنوز می‌خواهند به جای خدا به کدخدا تکیه کنند و فکر می‌کنند امریکا و ارتباط با اروپا مشکل ما را حل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا فهمیدند که آرامش و حل مشکلات در  ارتباط با خداست، عنوان کرد: هنر شهدا ایمان به خدا و تبعیت از ولایت بود و جان خود را گذاشتند تا مردم حق و باطل را بشناسند؛ امروز غزه، بیش از ۱۱ هزار شهید داده که مردم عالم حق و باطل را بفهمند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هنر شهدا این بود که فهمیدند مسیر ایمان و افشاگری باطل سختی‌هایی دارد باید صبر کنند چون خدا فرموده براستی که با سختی آسانی است، تأکید کرد: تنها راه نجات بر اساس آیات قرآن تبعیت از ولایت است.

کد خبر 1733552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha