سبک زندگی اسلامی و شهدا در جامعه نهادینه شود

دکتر پاکدل گفت: نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی شهدا باید در جامعه نهادینه شود تا مسائل و مشکلات جامعه کاهش یابد و جلوی رواج آسیب ها گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکتر محمود پاکدل، امروز(۲۴ آبان)، در برگزاری همایش ملی مسائل اجتماعی ایران (چالش ها، راهکارها) در لرستان اظهارداشت: در دین مبین اسلم برنامه هایی برای سعادت بشر بیان شده است و عمل به دستورات الهی در تعالی و رشد اخلاقی جامعه موثر است.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به فضائل و رذائل اخلاقی که قران به آنها اشاره کرده است، افزود: خداوند به انسان قدرت اختیار داده که می تواند در هر دو مسیر قرار گیرد و در انتخاب راه باید هوشیار باشد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به این سعادت و ارتقاء شاخص ها و کسب مکارم و فضائل اخلاقی باید تلاش کنیم.

دکتر پاکدل با بیان اینکه برای کاهش رذائل اخلاقی کار باید از خانواده شروع شود، گفت: مهم ترین رکن و شروع اصلی خانواده است که باید مورد توجه ویزه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تقویت فضائل اخلاقی در کانون خانواده، خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی شهدا در خانواده ها پیاده شود.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه با اشاره به اینکه در بنیاد شهید توجه ویژه ای به امر پژوهش وجود دارد، ادامه داد: ۸۶ مرکز مشاوره ومدد کاری و نزدیک به ۹۰ دفتر مشاوره و مددکاری در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: امروزه نرخ برخی از مشکلات و چالش ها در جامعه ایثارگر چندین برابر کمتر از جامعه عمومی است.

دکتر پاکدل با تاکید بر اینکه باید روی سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی شهدا کار شود، ادامه داد: حدود ۷ هزار شهید بین ۱۲ تا ۱۵ ساله در خطوط مقدم جبهه به شهادت رسیدند که همه این افراد می توانند بهترین الگو برای جوانان امروز باشند.

وی ادامه داد: خانواده هایی که فرزندان خود را از فرزند اول و حتی تا فرزند پنجم عازم جبهه کردند، همسرانی که در برابر مشکلات زندگی ایستادند و تربیت فرزند را بر عهده گرفتند تا همسرشان راهی جبهه شود، همه این خانواده ها به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند.

پاکدل با بیان اینکه شهدا در وصیت نامه های خود به اقامه نماز اول وقت، رعایت حجاب، تبعیت از ولایت فقیه، احترام ویژه نسبت به پدر و مادر، دست گیری، کمک و خدمت به مردم سفارش داشتند، گفت: عمل به این وصیت نامه شهدا مهم ترین عامل برای کاهش مشکلات و آسیب ها در جامعه است.

وی ادامه داد: خداوند موهبت های زیادی را به افراد بخشیده است و امکان خدمت به مردم یکی از این موهبت های الهی است که باید جایگاه هایی که در اختیار داریم به بهترین نحو ممکن در خدمت به مردم اقدام کنیم و از این فرصت ها برای توسعه، رشد و تعالی اخلاقی جامعه استفاده نماییم.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: شناسایی و دسته بندی، اولویت بندی مشکلات، طراحی برنامه عملیاتی برای خروج از مشکلات، اجرایی کردن برنامه های عملیاتی و نظارت بر آنها امری ضروری برای کاهش مشکلات و آسیب ها در جامعه است.

کد خبر 1733640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha