ضرورت معرفی شهدای شاخص استان فارس در سطح ملی

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه شهدای شاخص استان فارس مظلومیتی دارند که ما در سطح ملی آنها را خوب معرفی نکرده ایم، گفت: برخی از شهدای شاخص استان را باید در سطح ملی به صورت ویژه مطرح کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز پنجشنبه (۲۵ آبان) در نشست شورای سیاست گذاری کنگره امیران، سرداران و ۱۵۰۰ شهید استان فارس، گفت: خاطرات شهدا بر روی همه تاثیرگذار است چون آنها روح بخش به جامعه هستند،

وی با اشاره به ضرورت رشد کمی و کیفی برنامه های کنگره شهدای استان فارس، افزود: باید بین کمیت و کیفیت تعادل برقرار شود و در عین حال تعدد برنامه ها به جایی نرسد که اثر گذار نباشد.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه برنامه ای که اجرا می شود در حد خودش تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: این نکته برای همه برنامه ها مدنظر باشد و کمیت را طوری تنظیم کنیم که پوشش جمعیتی استان را داشته و همه کمیته ها از برنامه بقیه کمیته ها اطلاع داشته باشند تا موازی کاری نشود.

وی با اشاره به اینکه کمیته ها باید برنامه های مصوب خود را در بازه زمانی مشخصی معلوم و ارائه کنند و طوری نباشد که به صورت لحظه ای برنامه زیاد و کم کنیم که این کار سودی ندارد، گفت: اینکه کمیته ها چه کارهایی را می خواهند انجام دهند مصوب کنند تا در ادامه سراغ کیفی سازی برنامه ها برویم.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه همچنین برنامه ها مصوب شده و معلوم باشد و بدانیم در هر کمیته با چه کارهایی مواجه هستیم و راستی آزمایی شود و بررسی کنیم تا نتیجه مشخص شود، ادامه داد: تا زمان برگزاری کنگره در سال آینده به دنبال عملیاتی کردن برنامه ها باشیم نه اینکه فقط به دنبال کم و زیاد کردن مصوبات باشیم.

ضرورت معرفی شهدای شاخص فارس در سطح ملی

وی با اشاره به ایکه باید یک یا چند کار ملی داشته باشیم و تراز کار ملی دیده شود، اظهار کرد: شهدای شاخص استان فارس مظلومیتی دارند که ما در سطح ملی آنها را خوب معرفی نکرده ایم. برخی از شهدای شاخص استان را باید در سطح ملی به صورت ویژه مطرح کنیم یعنی هم تراز شهدایی مانند شهیدان باکری که از آذربایجان غربی در سطح ملی مطرح شده اند و نیاز به این کار داریم و اگر این فکر را نکنیم زمان را از دست داده ایم.

به گفته امام جمعه شیراز، باید برنامه هایی را تعریف و ویژه روی آن کار کنیم و از ظرفیت کنگره استفاده شود تا کار ملی راه بیفتد و با اینکه استان فارس از استان های اول در زمان های جنگ بوده است اما در این موضوع نسبت به استان های دیگر بسیار عقب هستیم و باید به صورت ملی کار کنیم و یاد شهدای استان را در سطح ملی زنده کنیم.

ضرورت معرفی شهدای شاخص استان فارس در سطح ملی

وی با اشاره به اینکه یکی از شهدای شاخص ملی ما شهید دستغیب بوده و ۲۰ آذر چهل و دومین سالگرد ایشان است، گفت: امسال به صورت ویژه این بزرگداشت شهید را داشته باشیم که هم از شهدای روحانیت و هم شهید شاخص استان است.

وی گفت: رهبری در جلسه اخیر تاکید داشتند که شهدا متعلق به همه هستند و محدود به قشر و گروه خاصی نشود و از این موضوع بتوانیم حسن استفاده برای پیشبرد آرمان های انقلابی داشته باشیم.

رویکرد کنگره شهدا، مردمی باشد

به اذعان نماینده ولی فقیه در استان فارس، رویکرد مردمی شدن و پویایی کارهایی که می خواهد انجام گیرد نکته ارزشمندی است که باید فن کار را یاد بگیریم و حوزه هنری در این زمینه زحمات بسیاری می کشد اما باز هم نیاز است با تاکید این قضیه را انجام دهیم، اگر می خواهیم پیام را به نسل جدید انتقال دهیم با کار اداری نمی شود گرچه ادارات باید نقش آفرین باشند ولی کار باید دست مردم باشد تا مستمرا ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در مورد اصحاب هنر کار برای شهدا خوب است اما کار هنری خیلی کیفی است و نمی شود آن را تکثیر کرد، گفت: باید مراقب باشیم هر کار هنری یک اثر و خلاقیت منحصر به فرد تلقی می شود.

آیت الله دژکام گفت: مسلما به تناسب نیاز امکانات مالی نداریم ولی بالاخره باید اصحاب هنر به نحوی مورد حمایت قرار گیرند وگرنه آنچه می خواهیم تولید نمی شود، نه اینکه نخواهند و اصحاب هنر هم انگیزه کار برای شهدا را دارند ولی دغدغه فکری دیگری که می آید اجازه نمی دهد کار قشنگ شود.

دعوت از اهالی هنر

وی ادامه داد: همه جماعت اهل هنر را پای کار بیاوریم تا احساس کنند آنها نیز در ادامه مسیر شهدا وظیفه خود را انجام می دهند.

آیت الله دژکام همچنین به مسئله کمک به غزه نیز اشاره کرد و گفت: بحث کمک به غزه باید یک جریان باشد. وقتی بحث کمک می شود گاهی احساس می شود که باید کار نظامی کنیم، کار نظامی اگر لازم باشد می شود و تشخیص دهنده این وظیفه فرمانده کل قوا هست و ما مطیع امر رهبر هستیم که ایشان آنچه که لازم باشد فرموده است اما کمک احساس همدردی با انسان هایی است که آنجا رنج می برند، اگر هم کیش و هم دین ما نبودند و در راستای آرمان های ما نمی جنگیدند وقتی این اتفاقات را می دیدیم باز هم ناراحت می شدیم.

وی گفت: در جنگ ویتنام که ویتنامی ها هم کیش ما نبودند و حتی از نظر اعتقادی شاید مقابل اعتقادات دینی ما بودند اما در جنگ با آمریکا زیر ظلم شدیدی بودند و همدردی می کردیم و امروز نیز در غزه همین است و این حس انسانی را باید تقویت کنیم و آنچه از نظر مالی و پزشکی می شود مردم کمک دهند و در این کار انسانی مشارکت مردم را بیشتر کنیم.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: بسیج، هلال احمر و مجموعه های مرتبط تلاش کنند و همکاری شود تا کمک داده شود، مسلما این کار در درون کشور خودمان هم اثر می گذارد یعنی سوای اینکه به آنها کمک می شود چون دلسوزی برای انسان ها بوده مسلما نظر لطف خدا به ما بیشتر می شود.

کد خبر 1733827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha