ضریب اشتغال در سینما میانگین ۴۰ درصد است

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ضریب اشتغال در حوزه سینما بستگی به فیلم دارد و میانگین ۴۰ درصد که قبلا ۱۰الی ۱۲ درصد بود و در برخی مناطق به 80 درصد هم رسیده است.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: در حوزه زیر ساخت سینما ورود جدی کردیم و تا پایان دولت تعدا سینماها را به هزار سالن خواهیم رساند.

وی افزود: ۴۳۰ سالن سینما در دستور کار است و ۸۳ سالن در بخش خصوصی است و  توسعه سینماها در دولت سیزدهم مهم بوده و تاکید دارد.

این مسئول ادامه داد: تولید محتوا و نگاه جدی به حوزه سینما در برنامه توسعه هفتم مصوب شده و اگر نهادهای فرهنکی بصورت جدی ورود پیدا کنند در توسعه فضای فرهنگی کشور مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ضریب اشتغال در حوزه سینما بستگی به فیلم دارد و میانگین ۴۰ درصد است که قبلا ۱۰الی ۱۲ درصد بود.

خزاعی ادامه داد: فیلم سازان اگر فیلم خوب بسازند و با مردم ارتباط برقرار کنند، علاوه بر اینکه مردم از تماشای آنها لذت می‌برند، به عنوان سندی گویا هم در تاریخ این مرز و بوم ثبت می‌شود.

وی افزود: وقتی که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد، ۵۷۰ سالن سینما در کشور وجود داشت و ما تصمیم گرفتیم که تعداد سینماهای کشور را تا پایان دولت به یک هزار باب افزایش دهیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در مدت ۲ سال از فعالیت دولت سیزدهم در مجموع ۲۳۲ سالن سینما در استان های مختلف کشور به بهره برداری رسیده است و احداث سینما در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمله مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

گفتنی است؛ سینما سیمرغ بوکان شامگاه چهارشنبه با حضور محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در مجتمع فرهنگی هنری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این شهر افتتاح شد.

کد خبر 1733829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha