۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت چهارمحال و بختیاری اهدا شد

تعداد ۲۰۰ سری جهیزیه به مناسبت رزمایش شهدای غزه از سوی قرارگاه جهاد اجتماعی کشور «بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ ها» روز پنجشنبه همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به نوعروسان نیازمند چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، این جهیزیه شامل اقلام اساسی زندگی از جمله فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی، لباسشویی، پنکه و دیگر کالاها هر سری به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون ریال است که به همت بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها و مشارکت خیران استان های معین کشور تامین شده است.

این کار خیرخواهانه با هدف ایجاد سهولت در ازدواج جوانـان، ترویج ازدواج آسـان و حمایت از نوعروسـان کم‌برخوردار که شرایط مالی مناسب برای تأمین جهیزیه را ندارند، انجام شد.

 اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان چهارمحال و بختیاری یکی از برنامه های خیریه همزمان با سفر هیئت ریاست جمهوری به این استان بود.

فاطمه چوپانی در همین خصوص گفت: این بنیاد از سال ۱۳۸۰ در شهر مشهد مقدس فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نمایندگی و ۱۰ هزار پرسنل داشته و بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در کشور تحت حمایت خود دارد.

مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، هدف شکل‌گیری این بنیاد را کمک به خانواده های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نخبگان تحصیلی، ازدواج و تامین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۰۰ سری جهیزیه اهدا شده از استان‌های معین کشور تهران، استان خراسان رضوی و استان اصفهان تامین شده است.

وی با قدردانی از خیرین بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها و همچنین پرسنل این بنیاد، تصریح کرد: تسهیل در امر ازدواج یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه است و با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندسازی و اهداء جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در راس امور قرارداده است.

مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها یادآور شد: این بنیاد در خوزستان ۱۳۳ سری، آذربایجان شرقی ۳۱۳ سری، کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۳ سری، کردستان ۱۱۰ سری به نوعروسان نیازمند اهدا کرده است.

کد خبر 1733924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha