انتخاباتی همراه با امنیت، سلامت، مشارکت و حضور حداکثری مدنظر رهبری است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: رهبری همواره درخواست شان این بوده که انتخابات ما همراه با امنیت، سلامت، مشارکت و با حضور حداکثری مردم شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۶ آبان ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: پرستاران فرشتگان نجات بیماران هستند و نقش بی بدیلی در دوران شیوع بیماری منحوس کرونا ایفا کردند و تعدادی از آنها نیز در این راه شهید شدند.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: از وزارت بهداشت درخواست داریم تا پرستارانی که در دوران کرونا مددکار شبکه بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها بودند را در اولویت استخدام ها قرار دهد.

وی بسیج را شجره طیبه انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امروز از آثار این بسیج، بسیج جهان اسلام و جهان مقاومت است که در حماس، لبنان، یمن و عراق ضربات مهلک و سهمگینی به اسرائیل وارد می کنند و این بدان معناست که بسیج ما امروز از مرزهای جغرافیایی کشور عبور کرده است.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: در این جنگ ۴۰ روزه صهیونیست ها از هیچ اقدام وحشیانه ای برای کشتار کودکان و زنان خودداری نکرده اند و حتی رژیم جعلی اسرائیل بتواند به ظاهر این باریکه را تصرف کند اما قطعا حماس و نیروهای مقاومت غزه را به گورستانی برای اشغالگران تبدیل خواهند کرد.

خطیب جمعه جیرفت با بیان این که قطعا جنگ دراز مدت به ضرر رژیم جعلی اسرائیل خواهد بود، اظهار کرد: این جنگ روزانه تنها ۹۰۰ میلیون دلار هزینه و خسارت برای این رژیم به بار می آورد.

وی تاکید کرد: علی رغم گذشت سه هفته از جنگ زمینی رژیم صهیونسیتی در نوار غزه اما آنها با ۳۶۰ هزار نیرو به هدفشان که همانا شکست و نابودی حماس است دست نیافته اند.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: امروز آمریکا در حال رایزنی با کشورهای منطقه از جمله مصر است تا برای تظاهر و خودنمایی چند روز این جنگ را متوقف کند اما حماس آمادگی کامل برای تداوم این جنگ را دارد و روز به روز جبهه مقاومت گسترش پیدا می کند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: حشد الشعبی عراق و انصارالله یمن وارد عمل شده و حزب الله لبنان هم ضربات محکمی بر پیکر این رژیم صهیونسیتی وارد می کند.

وی بیان کرد: ما به وعده های الهی اعتقاد داریم که پیروزی از آن کسی است که استقامت و بر خدا توکل کند و در این راه ثابت قدم باشد و پیروزی قطعی از آن جبهه مقاومت خواهد بود.

حجت الاسلام تارم با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: براساس ستاد انتخابات کشور بررسی صلاحیت کاندیدای مجلس دوازدهم توسط وزارت کشور و ستاد انتخاباتی به پایان رسیده و مراحل بعدی انتخابات در حال اجرا است.

خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: حضور ۲۴ هزار و ۸۲۶ نفر داوطلب در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمام ادوار بی سابقه است که نشان از انتخاباتی پر شور، حضور حداکثری، رقابت سالم و امنیت دارد.

وی ابراز کرد: رهبری همواره درخواست شان این بوده که انتخابات ما همراه با امنیت، سلامت، مشارکت و با حضور حداکثری مردم شکل بگیرد.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه اعلام صلاحیت داوطلبان توسط هیئت های نظارت به خوبی صورت بگیرد، گفت: حضور حداکثری در انتخابات از نظر قانونی اولویت کاری و وظیفه هیئت های نظارتی نیست و آنها وظیفه تایید صلاحیت و احراز صلاحیت انتخابات را بر عهده دارند.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: نوع استفاده از ضوابط و مقررات قانونی می تواند بسیار سختگیرانه، بی طرفانه یا توام با درجاتی از نرمش و وسعت نظر باشد بنابراین هیئت های نظارت می توانند در مشارکت حداکثری نقش آفرین باشند.

کد خبر 1733980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha