۳۶۵ کانون به صورت تخصصی برنامه فراغتی ارائه دادند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: ۳۶۵ کانون مسجد تابستان امسال در تعامل با آموززش و پرورش به صورت تخصصی برنامه فراغتی به نوجوانان ارائه دادند.

«محمدتقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به تعامل بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مدارس اظهارداشت: در تداوم کار تربیتی مدارس، کانون های مساجد جذب دانش آموزان را برای بعد از ساعات اداری انجام می دهند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: تعامل بین مدارس هر محله با کانون فرهنگی و هنری باعث می شود تا در آن منطقه برنامه های فرهنگی و تربیتی ادامه پیدا کند و دانش آموز و خانواده او از فعالیت های گسترده بهره ببرند.

وی ادامه داد: بعضی از این برنامه ها گاهی در مدرسه و گاهی هم در مسجد به صورت مشترک برگزار می شود تا پیوند بین این دو  مرکز فرهنگی و تربیتی توسعه پیدا کند.

محمدیان با بیان اینکه تعامل و همکاری بین مدارس و کانون های مساجد از گذشته وجود داشته، تصریح کرد: تجارب موفقی از این همکاری ها به ثبت رسیده که توانسته موجب تربیتی و جذب به مسجد و نماز را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: باز این تعاملات افزایش خواهد یافت تا بتوانیم در هر محله شهری و روستایی طرح های اثرگذاری را اجرا و دانش آموزان در مسجد نقش آفرین باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به تعاملاتی که امسال برای طرح تابستانه مسجد، کانون نشاط انجام شده، اذعان کرد: ۳۶۵ کانون مسجد تابستان امسال در تعامل با آموززش و پرورش به صورت تخصصی برنامه فراغتی به نوجوانان ارائه دادند.

وی یادآورشد: این اقدام در دیگر روزهای سال تداوم خواهد یافت و ثمرات آن به دانش آموزان و خانواده های آنان می رسد.

زمینه سازی فرصت پیشرفت نوجوانان در کانون های مساجد

محمدیان با بیان اینکه نزدیک به ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان اصفهان به ثبت رسیده، گفت: ۳۵۰ هزار نفر در سامانه بچه های مسجد برای عضویت در این مراکز فرهنگی و هنری ثبت نام کرده اند که فعال سازی نقش آنان مهم است.

وی اضافه کرد: به دنبال جذب نوجوانان و مسئولیت سپاری به آنان در این دوره از مدیریت کانون های مساجد هستیم تا بر اساس ماموریت کانون های فرهنگی و هنری که شناسایی استعدادها، شبکه سازی، آموزش و توانمندسازی، ایجاد بستر برای رشد استعدادها و نقش آفرینی و تولید محتواهای فرهنگی و هنری است، به نوجوانان فرصت پیشرفت بدهیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان توجه به دغدغه های نوجوانان، روزآمدی فعالیت ها، درک نسل جدید و رعایت اخلاق و احترام را پیش نیاز در جذب و ساماندهی اعضای جدید اعلام کرد.

کد خبر 1734018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha